{"id":3396,"date":"2017-11-28T22:50:13","date_gmt":"2017-11-28T19:50:13","guid":{"rendered":"http:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/haber\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/"},"modified":"2017-11-28T22:50:13","modified_gmt":"2017-11-28T19:50:13","slug":"vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/","title":{"rendered":"Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131, Vergi Hatas\u0131 ve Vergi Cezalar\u0131nda M\u00fckellefin Ba\u015fvuraca\u011f\u0131 Hukuki Yollar – Murat TEK\u0130N, Muhasebe ve Mali \u0130\u015fler Md."},"content":{"rendered":"

Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131-Vergi Hatas\u0131-Vergi Cezalar\u0131<\/strong><\/p>\n

<\/span>Murat TEK\u0130N<\/strong>
Muhasebe ve Mali \u0130\u015fler M\u00fcd\u00fcr\u00fc
MEB \u0130LKSAN
mtekin@ilksan.gov.tr <\/p>\n

1-Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131;<\/strong><\/p>\n

Vergi, Ge\u00e7mi\u015ften g\u00fcn\u00fcm\u00fcze kamu finansman ara\u00e7lar\u0131 aras\u0131nda her zaman ilk akla gelen ve en sa\u011flam kaynak olmakla birlikte, devletin egemenlik g\u00fcc\u00fcne dayanarak kamu giderlerini kar\u015f\u0131lamak \u00fczere ki\u015fi ve kurumlardan mali g\u00fc\u00e7lerine g\u00f6re, kar\u015f\u0131l\u0131ks\u0131z olarak ve Kanun yoluyla cebri olarak ald\u0131\u011f\u0131 de\u011ferdir.<\/p>\n

Vergi Kanunlar\u0131n\u0131n uygulanmas\u0131nda zamanla vergi idaresi ve m\u00fckellefler aras\u0131nda sorunlar ve uyu\u015fmazl\u0131klar ya\u015fanabilmektedir. Vergiyi tahsil etmek isteyen devlet, bu hizmetten yararlananlara daha iyi hizmetin yan\u0131nda daha \u00e7ok vergi almak istemesi, \u00a0m\u00fckelleflerin ise daha az vergi \u00f6demek ve do\u011frultuda daha \u00e7ok kazan\u00e7 sa\u011flamak istemesi uyu\u015fmazl\u0131klara neden olabilecektir. Bu do\u011frultuda taraflar aras\u0131nda uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131 ortadan kald\u0131rmak i\u00e7in \u00e7\u00f6z\u00fcm yollar\u0131 bulunmaktad\u0131r.<\/p>\n

\u0130lk derece mahkemesi Vergi Mahkemesi, \u0130stinaf incelemesi B\u00f6lge \u0130dare Mahkemesini, Temyiz \u0130ncelemesi Dan\u0131\u015ftay\u2019\u0131 ifade eder. Vergi yarg\u0131s\u0131nda Dan\u0131\u015ftay daireleri ile vergi dava daireleri kurullar\u0131n\u0131n temyiz \u00fczerine verdikleri kararlar hakk\u0131nda, taraflarca bu karar\u0131n tebli\u011finden itibaren 15 g\u00fcn i\u00e7inde karar d\u00fczeltme Kanun yoluna ba\u015fvurabilir.<\/p>\n\n\n\n\n
5.000 TL ve Alt\u0131<\/strong><\/th>\n5.000-100.000 TL <\/strong><\/th>\n100.000 \u00fczeri<\/strong><\/th>\n<\/tr>\n
– \u0130lk derece mahkemesi
– \u0130stinaf incelemesi (x)
– Temyiz \u0130ncelemesi (x)<\/td>\n
– \u0130lk derece mahkemesi
– \u0130stinaf incelemesi
– Temyiz incelemesi (x)<\/td>\n
– \u0130lk derece mahkemesi
– \u0130stinaf incelemesi
– Temyiz incelemesi<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

\u0130lkeler;<\/strong><\/p>\n

    \n
  • M\u00fckellef kendi beyan\u0131na dava a\u00e7amaz. \u0130htirazi kay\u0131tla beyan hari\u00e7 (\u0130dari Yarg\u0131lama Usul\u00fc Kanunu<\/span><\/strong>)<\/li>\n
  • Dava a\u00e7ma ola\u011fan Kanun yoludur.<\/li>\n
  • Dava dilek\u00e7esi mahkemeye verilir. Dilek\u00e7e Vergi Dairesine verilmez.<\/li>\n
  • Yurt d\u0131\u015f\u0131nda konsolosluklara verilir.<\/li>\n
  • Mahkemeleri Adalet Bakanl\u0131\u011f\u0131 kurar.<\/li>\n
  • T\u00fcz\u00fckleri Dan\u0131\u015ftay iptal eder. S\u00fcre 60 g\u00fcnd\u00fcr.<\/li>\n
  • \u0130dari Yar\u0131da Kanun yarar\u0131na bozma Dan\u0131\u015ftay Ba\u015fsavc\u0131s\u0131na aittir.<\/li>\n
  • Dava a\u00e7ma tahsil i\u015flemini durdurur. \u0130htirazi kay\u0131tla verilen beyana kar\u015f\u0131 a\u00e7\u0131lan davada ise durdurmaz.<\/li>\n<\/ul>\n

    Vergi Davas\u0131n\u0131n Konular\u0131;<\/strong><\/p>\n

      \n
    • \u0130\u015flemin iptali<\/li>\n
    • \u0130htiyati haciz<\/li>\n
    • \u0130htiyati tahakkuk<\/li>\n
    • Tarhiyat\u0131n terkini<\/li>\n
    • Tahsil edilmi\u015f vergilerde iade<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
      DAVA KONUSU<\/strong><\/th>\nDAVA A\u00c7ILACAK MAHKEME<\/strong><\/th>\nDAVA A\u00c7MA S\u00dcRES\u0130<\/strong><\/th>\n<\/tr>\n
      Vergi\/Ceza \u0130hbarnamesi<\/td>\n <\/p>\n

       <\/p>\n

      VERG\u0130 MAHKEMES\u0130<\/p>\n<\/td>\n

      Tebli\u011fden itibaren 30 g\u00fcn i\u00e7inde<\/td>\n<\/tr>\n
      \u0130htiyati Tahakkuk<\/td>\n\u0130htiyati tahakkukun bildirim tarihinden itibaren 7 g\u00fcn i\u00e7inde<\/td>\n<\/tr>\n
      \u0130htiyati Hacze<\/td>\nHaciz tarihinden itibaren 7 g\u00fcn i\u00e7inde<\/td>\n<\/tr>\n
      Haciz Varakas\u0131na<\/td>\nHaciz tarihinden itibaren 30 g\u00fcn i\u00e7inde<\/td>\n<\/tr>\n
      \u00d6deme Emrine<\/td>\nTebli\u011fden itibaren 7 g\u00fcn i\u00e7inde<\/td>\n<\/tr>\n
      Temyiz Davas\u0131 A\u00e7ma<\/td>\n <\/p>\n

      DANI\u015eTAY\u2019A<\/p>\n<\/td>\n

      Karar tarihinden itibaren 30 g\u00fcn i\u00e7inde<\/td>\n<\/tr>\n
      Karar D\u00fczeltme<\/td>\nKarar tarihinden itibaren 15 g\u00fcn i\u00e7inde<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n
        \n
      • Vergi Hatas\u0131;<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

        Vergi hatas\u0131, vergiye ili\u015fkin hesaplarda veya vergilendirmede yap\u0131lan hatalar y\u00fcz\u00fcnden haks\u0131z yere fazla veya eksik vergi istenmesi veya al\u0131nmas\u0131d\u0131r.<\/p>\n

        Vergi Hatas\u0131<\/h4>\n\n\n\n\n
        Hesap Hatalar\u0131<\/strong><\/th>\n\u00a0<\/strong><\/td>\nVergilendirme Hatalar\u0131<\/strong><\/th>\n<\/tr>\n
        1-\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Matrah hatalar: Beyanname, tahakkuk fi\u015fi vb. evraklarda matraha ait rakamlar veya indirimleri eksik veya fazla hesaplanm\u0131\u015f olmas\u0131d\u0131r.<\/p>\n

        2-\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Vergi miktar\u0131nda hatalar: Vergi nispet ve tariflerinin yanl\u0131\u015f uygulanmas\u0131, mahsuplar\u0131n yanl\u0131\u015f yap\u0131lm\u0131\u015f olmas\u0131 sonucu verginin eksik veya fazla hesaplanm\u0131\u015f olmas\u0131d\u0131r.<\/p>\n

        3-\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Verginin m\u00fckerrer olmas\u0131: Bir vergilendirme d\u00f6nemi i\u00e7in ayn\u0131 matrah \u00fczerinden bir defadan fazla vergi istenmesi veya al\u0131nmas\u0131d\u0131r.<\/td>\n

        1-\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 M\u00fckellefin \u015fahs\u0131nda hata: Bir verginin as\u0131l bor\u00e7lusu yerine ba\u015fkas\u0131ndan al\u0131nmas\u0131d\u0131r.<\/p>\n

        2-\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 M\u00fckellefiyette hata: A\u00e7\u0131k olarak vergiye tabi olmayan veya vergiden muaf bulunan kimselerden vergi al\u0131nmas\u0131d\u0131r.<\/p>\n

        3-\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Mevzuda hata: Vergi konusuna girmeyen veya vergiden m\u00fcstesna bulunan gelir, servet ve i\u015flemler \u00fczerinden vergi al\u0131nmas\u0131d\u0131r.<\/p>\n

        4-\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 Vergilendirme veya muafiyet d\u00f6neminde hata: \u00a0Verginin ilgili bulundu\u011fu vergilendirme d\u00f6neminin yanl\u0131\u015f g\u00f6sterilmi\u015f veya s\u00fcre itibariyle eksik veya fazla hesaplanm\u0131\u015f olmas\u0131d\u0131r.<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

        2-Vergi hatalar\u0131n\u0131n meydana \u00e7\u0131kart\u0131lmas\u0131:<\/strong><\/p>\n

          \n
        • Vergi memurunun hatay\u0131 bulmas\u0131 veya g\u00f6rmesi<\/li>\n
        • \u00dcst memurlar\u0131n hatay\u0131 g\u00f6rmesi<\/li>\n
        • Tefti\u015f s\u0131ras\u0131nda hatan\u0131n ortaya \u00e7\u0131kar\u0131lmas\u0131<\/li>\n
        • Vergi incelemesiyle hatan\u0131n ortaya \u00e7\u0131kmas\u0131<\/li>\n
        • M\u00fckellefin m\u00fcracaat\u0131yla hatan\u0131n \u00e7\u0131kmas\u0131<\/li>\n<\/ul>\n

          3-Vergide Haz\u0131rlay\u0131c\u0131 (\u00d6n) \u0130\u015flemler;<\/strong><\/p>\n

          Yoklama; Yoklamadan maksat, m\u00fckellefleri ve m\u00fckellefiyetle ilgili maddi olaylar\u0131,<\/p>\n

          kay\u0131tlar\u0131 ve mevzular\u0131 ara\u015ft\u0131rmak ve tespit etmektir. Yoklama memurlar\u0131n\u0131n yetkileri ise;<\/p>\n

            \n
          • G\u00fcnl\u00fck has\u0131lat\u0131 tespit etmek,<\/li>\n
          • \u00d6deme kaydedici cihaz kullanmak zorunda olanlar\u0131n buna uyup uymad\u0131klar\u0131n\u0131,<\/li>\n
          • G\u00fcn\u00fc g\u00fcn\u00fcne kay\u0131t yap\u0131lmas\u0131 zorunlu defterlerin i\u015f yerlerinde bulundurulup bulundurulmad\u0131\u011f\u0131n\u0131, tasdikli olup olmad\u0131\u011f\u0131n\u0131, usul\u00fcne g\u00f6re kay\u0131t yap\u0131l\u0131p yap\u0131lmad\u0131\u011f\u0131n\u0131, d\u00fczenlenmesi gereken belgelerin d\u00fczenlenip d\u00fczenlenmedi\u011fini, faturas\u0131z mal bulunup bulunmad\u0131\u011f\u0131n\u0131, levha kullanma mecburiyetine uyulup uyulmad\u0131\u011f\u0131n\u0131n tespit etmek,<\/li>\n
          • Nakil vas\u0131talar\u0131n\u0131, durdurmak ve ta\u015f\u0131tta bulundurulmas\u0131 gereken yolcu listesi, fatura veya sevk irsaliyesi vb. belgelerin i\u00e7eri\u011fi ile yolcu ve mallar\u0131 \u00f6l\u00e7mek, tartmak, saymak suretiyle tespit etmek,<\/li>\n
          • Ta\u015f\u0131ma irsaliyesi, sevk irsaliyesi ve faturan\u0131n ta\u015f\u0131tta bulunmamas\u0131 halinde bu belgelerin ibraz\u0131na kadar nakil vas\u0131talar\u0131n\u0131 trafikten al\u0131koymak, ta\u015f\u0131nan mal\u0131n sahibi belli de\u011filse tespitine kadar mal\u0131 bekletmek ve muhafaza alt\u0131na almak,<\/li>\n<\/ul>\n

            \u015feklindedir.<\/p>\n

            Yoklamada;<\/p>\n

            – Yoklama \u00f6ncesinden haber verilmez,
            – G\u00fcnl\u00fck has\u0131lat tespiti yap\u0131l\u0131r,
            – Belge d\u00fczeni ara\u015ft\u0131r\u0131l\u0131r,
            – Nakil vas\u0131talar\u0131 durdurulur.<\/p>\n

            Yoklamaya Yetkililer ise;<\/p>\n

            – Yoklama Memurlar\u0131,
            – Vergi dairesi m\u00fcd\u00fcrleri,
            – Yetkililerce yoklamayla g\u00f6revlendirilenler,
            – Vergi incelemesine yetkili olanlar,
            – Gelir uzmanlar\u0131,<\/p>\n

            4-Vergide inceleme;<\/strong><\/p>\n

            Beyanlar\u0131n ve \u00f6denmesi gereken vergilerin do\u011frulu\u011funu sa\u011flamak amac\u0131yla y\u00fck\u00fcml\u00fcn\u00fcn defter ve kay\u0131tlar\u0131, belgeleri ve envanteri \u00fczerinde yap\u0131lan derinlemesine bir ara\u015ft\u0131rmad\u0131r. Tahakkuk zamana\u015f\u0131m\u0131 s\u00fcresince yap\u0131l\u0131r.<\/p>\n

            Vergi \u0130ncelemesinde Maksat;<\/p>\n

              \n
            • Vergi incelemesinde maksat, \u00f6denmesi gereken vergilerin do\u011frulu\u011funu ara\u015ft\u0131rmak ve tespit etmektir.<\/li>\n
            • \u0130ncelemeye yetkili olanlar gerekirse, i\u015fletmedeki iktisadi k\u0131ymetlerin fiili envanterini yapabilirler.<\/li>\n
            • Fiili envanterle ilgili incelemeyi yapan yetkililer taraf\u0131ndan tasdik edilen giderler Hazinece m\u00fckellefe \u00f6denir.<\/li>\n<\/ul>\n

              \u0130ncelemeye Yetkililer ise;<\/p>\n

                \n
              • Vergi M\u00fcfetti\u015fleri, Vergi M\u00fcfetti\u015f Yard\u0131mc\u0131lar\u0131,<\/li>\n
              • \u0130lin en b\u00fcy\u00fck mal memuru,<\/li>\n
              • Vergi dairesi m\u00fcd\u00fcrleri,<\/li>\n
              • Gelir \u0130dare Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131nda m\u00fcd\u00fcr kadrolar\u0131nda g\u00f6rev yapanlar.<\/li>\n<\/ul>\n

                \u0130nceleme Zaman\u0131;<\/p>\n

                  \n
                • Vergi incelemesinin ne zaman yap\u0131laca\u011f\u0131n\u0131n \u00f6nceden haber verilmesi mecburi de\u011fildir.<\/li>\n
                • Tarih zaman a\u015f\u0131m\u0131 s\u00fcresi sonuna kadar her zaman yap\u0131labilir.<\/li>\n
                • Evvelce inceleme yap\u0131lm\u0131\u015f veya matrah\u0131n re\u2019sen takdir edilmi\u015f olmas\u0131 yeniden yap\u0131lmas\u0131n\u0131 ve tarhiyat\u0131n\u0131 engellemez.<\/li>\n<\/ul>\n

                  \u0130ncelemenin Yap\u0131laca\u011f\u0131 Yer;<\/p>\n

                    \n
                  • Vergi incelemeleri, esas itibariyle m\u00fckellefin i\u015fyerinde yap\u0131l\u0131r.<\/li>\n<\/ul>\n

                    \u0130\u015f yerinin m\u00fcsait olmamas\u0131, \u00f6l\u00fcm, i\u015fin terk edilmesi gibi zaruri sebeplerle incelemenin yerinde yap\u0131lmas\u0131 imkans\u0131zsa veya m\u00fckellefler isterse inceleme dairede yap\u0131labilir.<\/p>\n

                    5-Arama;<\/strong><\/p>\n

                    Bir ihbar ya da inceleme sonucu vergi ka\u00e7\u0131rd\u0131\u011f\u0131 yolunda kuvvetli belirtiler bulunan ki\u015finin ve olayla ilgili bulunan \u00fc\u00e7\u00fcnc\u00fc ki\u015filerin nezdinde ve \u00fczerlerinde vergi kayb\u0131 ve vergi su\u00e7una ili\u015fkin delillerin toplanmas\u0131 i\u00e7in yap\u0131lan bir ara\u015ft\u0131rmad\u0131r.<\/p>\n

                    Vergi m\u00fckellefinin faaliyet g\u00f6sterdi\u011fi sekt\u00f6rde yer alan benzer durumdaki i\u015fletmelerin has\u0131latlar\u0131na bak\u0131larak, d\u00fc\u015f\u00fck gelir beyan eden m\u00fckelleflerin incelemeye al\u0131nmas\u0131n\u0131 ama\u00e7layan denetim bi\u00e7imine \u00e7apraz denetim ad\u0131 verilir.<\/p>\n

                    Arama Yap\u0131lacak Haller;<\/p>\n

                      \n
                    • \u0130hbar veya incelemeler dolay\u0131s\u0131yla, bir m\u00fckellefin vergi ka\u00e7\u0131rd\u0131\u011f\u0131na dair emareler bulunursa, bu m\u00fckellef veya ka\u00e7ak\u00e7\u0131l\u0131kla ilgisi g\u00f6r\u00fclen di\u011fer \u015fah\u0131slar nezdinde ve bunlar\u0131n \u00fczerinde arama yap\u0131labilir.<\/li>\n<\/ul>\n

                      Araman\u0131n Yap\u0131labilmesi \u0130\u00e7in:<\/p>\n

                        \n
                      • Vergi incelemesine yetkili olanlar\u0131n bunu gerek\u00e7eli bir yaz\u0131 ile arama karar\u0131 vermeye yetkili sulh yarg\u0131c\u0131ndan bunu istemesi ve sulh yarg\u0131c\u0131n\u0131n istenilen yerlerde arama yap\u0131lmas\u0131na karar vermesi \u015fartt\u0131r.<\/li>\n<\/ul>\n

                        \u0130zin al\u0131nacak organ: Sulh yarg\u0131c\u0131<\/p>\n

                        Defter ve belgelerin iade s\u00fcresi: 3 ay<\/p>\n

                        6-Takdir komisyonlar\u0131nca matrah saptanmas\u0131;<\/strong><\/p>\n

                        Takdir Komisyonu;<\/p>\n

                          \n
                        • \u0130llerde defterdar\u0131n, il\u00e7elerde malm\u00fcd\u00fcr\u00fcn\u00fcn veya bunlar\u0131n yetki verece\u011fi memurlar\u0131n ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131nda vergi dairesinin iki memuru ve se\u00e7ilmi\u015f iki \u00fcyeden kurulur.<\/li>\n
                        • Takdir komisyonlar\u0131 daim\u00ee veya ge\u00e7ici olurlar. Takdir komisyonunun kurulaca\u011f\u0131 yerler ve \u00e7al\u0131\u015fma usulleri Maliye Bakanl\u0131\u011f\u0131nca belirlenir.<\/li>\n<\/ul>\n

                          Komisyonun G\u00f6revleri;<\/p>\n

                            \n
                          • Matrah ve servet takdirlerini yapmak,<\/li>\n
                          • Vergi Kanunlar\u0131nda yaz\u0131l\u0131 fiyat, \u00fccret vb. matrah ve k\u0131ymetleri takdir etmek.<\/li>\n<\/ul>\n

                            Komisyonun Yetkisi;<\/p>\n

                              \n
                            • Servetleri, madenleri, m\u00fccevherleri, eski eserleri ve sanat eserlerini de\u011ferlemede bilirki\u015fiye m\u00fcracaat edebilir.<\/li>\n<\/ul>\n

                              7-Bilgi Toplama;<\/strong><\/p>\n

                                \n
                              1. Bilgi Verme: Kamu idareleri, m\u00fckellefler ve di\u011fer ger\u00e7ek ve t\u00fczel ki\u015filer, Maliye Bakanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n veya vergi incelemesi yapmaya yetkili olanlar\u0131n isteyecekleri bilgileri vermeye mecburdurlar.<\/li>\n
                              2. Devaml\u0131 Bilgi Verme: Kamu idareleri, ger\u00e7ek ve t\u00fczel ki\u015filer vergilendirmeyle ilgili olarak Maliye Bakanl\u0131\u011f\u0131 ve vergi dairesince kendilerinden istenecek bilgileri belli aral\u0131klarla ve devaml\u0131 olarak yaz\u0131yla vermeye mecburdurlar.<\/li>\n<\/ol>\n

                                Bilgi Vermekten \u0130mtina Edememek;<\/p>\n

                                  \n
                                • Kendilerinden bilgi istenilen ger\u00e7ek ve t\u00fczel ki\u015filer, bilgi vermekten imtina edemezler.<\/li>\n<\/ul>\n

                                  Ancak:<\/p>\n

                                    \n
                                  • Posta \u0130daresinin muhabereler hakk\u0131ndaki mahremiyeti sakl\u0131d\u0131r,<\/li>\n
                                  • Hekimlerden, di\u015f hekimlerinden ve sa\u011fl\u0131k memurlar\u0131ndan hastalar\u0131n hastal\u0131klar\u0131n\u0131n nev\u2019ine ili\u015fkin bilgiler istenemez,<\/li>\n
                                  • Avukatlardan ve dava vekillerinden kendilerine verilen i\u015fler veya g\u00f6revleriyle ilgili haberdar olduklar\u0131 hususlar\u0131n bildirilmesi istenemez,<\/li>\n
                                  • CMHK 88. mad. Gere\u011fince g\u00f6sterilmesi caiz olmayan evra\u011f\u0131n i\u00e7eri\u011fi hakk\u0131nda bilgi istenemez.<\/li>\n<\/ul>\n

                                    8-Cezalar;<\/strong><\/p>\n

                                    Vergi ziya\u0131;<\/strong><\/p>\n

                                    M\u00fckellefin veya sorumlunun vergilendirmeyle ilgili \u00f6devlerini zaman\u0131nda yerine getirmemesi veya eksik yerine getirmesi y\u00fcz\u00fcnden verginin zaman\u0131nda tahakkuk ettirilmemesini veya eksik tahakkuk ettirilmesini iade eder.<\/p>\n

                                    Vergi Ziya\u0131 Cezas\u0131;<\/strong><\/p>\n

                                    Vergi ziya\u0131na sebebiyet verildi\u011fi takdirde, m\u00fckellef veya sorumlu hakk\u0131nda ziyaa u\u011frat\u0131lan verginin bir kat\u0131 tutar\u0131nda vergi ziya\u0131 cezas\u0131 kesilir.<\/p>\n

                                    Kanuni s\u00fcresi ge\u00e7tikten sonra verilen vergi beyannameleri i\u00e7in kesilecek ceza %50 oran\u0131nda uygulan\u0131r. (vergi incelemesine ba\u015flan\u0131lmas\u0131 veya takdir komisyonuna sevk edilmesinden sonra verilenler hari\u00e7)<\/p>\n

                                    Usuls\u00fczl\u00fc\u011f\u00fcn Tarifi;<\/strong><\/p>\n

                                    Usuls\u00fczl\u00fck, vergi kanunlar\u0131n\u0131n \u015fekle ve usule ili\u015fkin h\u00fck\u00fcmlerine riayet edilmemesidir.<\/p>\n

                                    Usuls\u00fczl\u00fck Dereceleri ve Cezalar\u0131;<\/p>\n

                                    Usuls\u00fczl\u00fck, a\u015fa\u011f\u0131da yaz\u0131l\u0131 derecelere g\u00f6re cezaland\u0131r\u0131l\u0131r. Usuls\u00fczl\u00fck fiili re\u2019sen takdiri gerektirirse, ba\u011fl\u0131 cetvelde yaz\u0131l\u0131 cezalar iki kat olarak kesilir.<\/p>\n

                                    I inci Derece usuls\u00fczl\u00fckler:<\/p>\n

                                      \n
                                    1. \u0130\u015fe ba\u015flamaman\u0131n zaman\u0131nda bildirilmemesi.<\/li>\n
                                    2. Vergi ve har\u00e7 beyannamelerinin s\u00fcresinde verilmemesi.<\/li>\n
                                    3. VUK\u2019taki tasdiki mecbur defterlerden birinin tasdikinin yapt\u0131r\u0131lmamas\u0131.<\/li>\n
                                    4. VUK\u2019taki tutulmas\u0131 mecbur defterlerden birinin tutulmamas\u0131.<\/li>\n
                                    5. Defter kay\u0131tlar\u0131n\u0131n ve ilgili vesikalar\u0131n vergi incelemesi yap\u0131lmas\u0131n\u0131 engelleyecek derece noksan, usuls\u00fcz veya kar\u0131\u015f\u0131k olmas\u0131.<\/li>\n
                                    6. VUK\u2019un kay\u0131t nizam\u0131na ait h\u00fck\u00fcmlerine uyulmamas\u0131.<\/li>\n
                                    7. Di\u011fer \u00fccretlerde verginin zaman\u0131nda tarh ettirilmemesi.<\/li>\n<\/ol>\n

                                      II nci Derece usuls\u00fczl\u00fckler:<\/p>\n

                                        \n
                                      1. Vergi kanunlar\u0131ndaki bildirmelerin zaman\u0131nda yap\u0131lmamas\u0131.<\/li>\n
                                      2. Tasdiki mecbur defterlerden birinin tasdikinin bir ay ge\u00e7 yapt\u0131r\u0131lmas\u0131.<\/li>\n
                                      3. Vergi beyannameleri, bildirimler, ekler ve vesikalarda kanunen belirlenen \u015fekil, i\u00e7erik ve di\u011fer d\u00fczenlemelere uyulmamas\u0131.<\/li>\n
                                      4. Baz\u0131 evrak ve vesikalar\u0131n bulunmamas\u0131 ve ibraz edilmemesi.<\/li>\n
                                      5. Vergi karnesinin s\u00fcresinin sonundan ba\u015flayarak 15 g\u00fcn ge\u00e7ti\u011fi halde al\u0131nmamas\u0131.<\/li>\n<\/ol>\n

                                        \u00d6zel Usuls\u00fczl\u00fckler ve Cezalar\u0131;<\/strong><\/p>\n

                                        (Fatura ve benzeri evrak verilmemesi ve al\u0131nmamas\u0131 ile di\u011fer \u015fekil ve usul h\u00fck\u00fcmlerine uyulmamas\u0131)<\/p>\n

                                          \n
                                        • Fatura, gider pusulas\u0131, m\u00fcstahsil makbuzu vb.\u2019nin verilmemesi, al\u0131nmamas\u0131.<\/li>\n
                                        • Tutulma mecburiyeti getirilen defterlerin i\u015fyerinde bulundurulmamas\u0131, ibraz edilmemesi veya yaz\u0131lmas\u0131 gereken i\u015flemlerin defterlere kay\u0131t edilmemesi.<\/li>\n
                                        • Muhasebe standartlar\u0131na, tek d\u00fczen hesap plan\u0131na ve mal\u00ee tablolara ili\u015fkin usul ve esaslara uyulmamas\u0131.<\/li>\n
                                        • Matbaalar\u0131n belge bas\u0131m\u0131 ile ilgili bildirim g\u00f6revini yerine getirmemesi.<\/li>\n
                                        • Maliye Bakanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n \u00f6zel i\u015faretli g\u00f6revlisinin ikaz\u0131na ra\u011fmen arac\u0131n durmamas\u0131.<\/li>\n
                                        • Bilgi vermekten \u00e7ekinenler.<\/li>\n
                                        • Elektronik ortamda beyanname verilmemesi.<\/li>\n<\/ul>\n

                                          Ka\u00e7ak\u00e7\u0131l\u0131k Su\u00e7lar\u0131 ve Cezalar\u0131;<\/strong><\/p>\n

                                            \n
                                          • Defter ve kay\u0131tlarda hesap ve muhasebe hileleri yapma.<\/li>\n
                                          • \u0130lgisiz ki\u015filer ad\u0131na hesap a\u00e7ma.<\/li>\n
                                          • Defterlere kayd\u0131 gereken hesap ve i\u015flemleri vergi matrah\u0131n\u0131n azalmas\u0131 sonucunu do\u011furacak \u015fekilde ba\u015fka defter, belge veya di\u011fer kay\u0131t ortamlar\u0131na kaydetme.<\/li>\n
                                          • Defter, kay\u0131t ve belgeleri tahrif edenler veya gizleyenler veya muhteviyat\u0131 itibariyle yan\u0131lt\u0131c\u0131 belge d\u00fczenleyenler veya bu belgeleri kullanma.<\/li>\n
                                          • Defter, kay\u0131t ve belgeleri yok etme.<\/li>\n
                                          • Defter sayfalar\u0131n\u0131 yok ederek yerine ba\u015fka yapraklar koymak.<\/li>\n
                                          • Sahte belge d\u00fczenleme veya kullanma.<\/li>\n
                                          • Maliye Bakanl\u0131\u011f\u0131yla anla\u015fmas\u0131 olmad\u0131\u011f\u0131 halde belge basanlar veya bunlar\u0131 kullananlar.<\/li>\n<\/ul>\n

                                            Cezay\u0131 Gerektiren Olay\u0131n Tespiti;<\/strong><\/p>\n

                                            Vergi cezalar\u0131n\u0131 gerektiren olaylar vergi dairelerince, yoklamaya veya vergi incelemesine yetkili olanlarca tespit olunur.<\/p>\n

                                            Yoklama ve vergi incelemede rastlanan, vergi cezas\u0131n\u0131 gerektirici olaylar\u0131n, raporlarda g\u00f6sterilmesi, delillerin kaybolmas\u0131 ihtimalinin bulundu\u011fu hallerde bunlar\u0131n tutanakla tespit edilmesi mecburidir.<\/p>\n

                                            Ceza Kesme Yetkisi;<\/strong><\/p>\n

                                            Vergi cezalar\u0131 olaylar\u0131n ilgili bulundu\u011fu vergi bak\u0131m\u0131ndan m\u00fckellefin ba\u011fl\u0131 oldu\u011fu vergi dairesi taraf\u0131ndan kesilir.<\/p>\n

                                            Vergi Cezalar\u0131n\u0131n \u00d6denme Zaman\u0131;<\/strong><\/p>\n

                                            Vergi cezalar\u0131:<\/p>\n

                                              \n
                                            1. Cezaya kar\u015f\u0131 vergi mahkemesinde dava a\u00e7\u0131lmam\u0131\u015fsa dava a\u00e7ma s\u00fcresinin bitti\u011fi tarihten ba\u015flayarak bir ay i\u00e7inde \u00f6denir.<\/li>\n
                                            2. Cezaya kar\u015f\u0131 dava a\u00e7\u0131lm\u0131\u015fsa, vergi mahkemesi karar\u0131 \u00fczerine Vergi dairesince d\u00fczenlenecek ihbarnamenin ilgiliye tebli\u011f tarihinden ba\u015flayarak bir ay i\u00e7inde \u00f6denir.<\/li>\n<\/ol>\n

                                              Yan\u0131lma ve G\u00f6r\u00fc\u015f De\u011fi\u015fikli\u011fi;<\/strong><\/p>\n

                                                \n
                                              • Yetkili makamlar\u0131n m\u00fckellefin kendisine yaz\u0131 ile yanl\u0131\u015f izahat vermi\u015f olmalar\u0131<\/li>\n
                                              • Bir h\u00fckm\u00fcn uygulanma tarz\u0131na ili\u015fkin i\u00e7tihad\u0131n de\u011fi\u015fmesi halinde<\/li>\n<\/ul>\n

                                                Vergi cezas\u0131 kesilmez ve gecikme faizi hesaplanmaz.<\/p>\n

                                                Pi\u015fmanl\u0131k ve Islah;<\/strong><\/p>\n

                                                Beyana dayanan vergilerde vergi ziya\u0131 cezas\u0131n\u0131 gerektiren fiilleri i\u015fleyen m\u00fckellefler ile bunlar\u0131n i\u015fleni\u015fine i\u015ftirak eden di\u011fer ki\u015filerin kanuna ayk\u0131r\u0131 hareketlerini ilgili makamlara kendili\u011finden dilek\u00e7e ile haber vermesi halinde, haklar\u0131nda a\u015fa\u011f\u0131da yaz\u0131l\u0131 kay\u0131t ve \u015fartlarla vergi ziya\u0131 cezas\u0131 kesilmez.<\/p>\n

                                                  \n
                                                1. M\u00fckellefin keyfiyeti haber verdi\u011fi tarihten \u00f6nce bir muhbir taraf\u0131ndan her hangi resmi makama dilek\u00e7e ile veya \u015fifahi beyan\u0131 tutanakla tevsik edilmek suretiyle haber verilen husus hakk\u0131nda ihbarda bulunulmam\u0131\u015f olmas\u0131 (dilek\u00e7e veya tutana\u011f\u0131n resmi kay\u0131tlara ge\u00e7irilmi\u015f olmas\u0131 \u015fartt\u0131r.)<\/li>\n
                                                2. Haber verme dilek\u00e7esinin yetkili memurlar taraf\u0131ndan m\u00fckellef nezdinde her hangi bir vergi incelemesine ba\u015fland\u0131\u011f\u0131 veya olay\u0131n takdir komisyonuna intikal ettirildi\u011fi g\u00fcnden evvel (ka\u00e7ak\u00e7\u0131l\u0131k su\u00e7u te\u015fkil eden fiillerin i\u015flendi\u011finin tespitinden \u00f6nce) verilmi\u015f ve resmi kay\u0131tlara ge\u00e7irilmi\u015f olmas\u0131.<\/li>\n
                                                3. Hi\u00e7 verilmemi\u015f olan vergi beyannamelerinin m\u00fckellefin haber verme dilek\u00e7esinin verildi\u011fi tarihten ba\u015flayarak onbe\u015f g\u00fcn i\u00e7inde tamamlanmas\u0131 veya d\u00fczeltilmesi.<\/li>\n
                                                4. Eksik veya yanl\u0131\u015f yap\u0131lan vergi beyan\u0131n\u0131n m\u00fckellefin keyfiyeti haber verme tarihinden ba\u015flayarak onbe\u015f g\u00fcn i\u00e7inde tamamlanmas\u0131 ve d\u00fczeltilmesi.<\/li>\n
                                                5. M\u00fckellef\u00e7e haber verilen ve \u00f6deme s\u00fcresi ge\u00e7mi\u015f bulunan vergilerin, \u00f6demenin gecikti\u011fi her ay ve kesri i\u00e7in,6189 say\u0131l\u0131 Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen nispette uygulanacak gecikme zamm\u0131 oran\u0131nda bir zamla birlikte haber verme tarihinden ba\u015flayarak onbe\u015f g\u00fcn i\u00e7inde \u00f6denmesi.<\/li>\n
                                                6. Bu madde h\u00fck\u00fcmleri, emlak vergisi ile ilgili olarak uygulanmaz.<\/li>\n<\/ol>\n

                                                  Ceza Kesmede Zamana\u015f\u0131m\u0131;<\/strong><\/p>\n

                                                  A\u015fa\u011f\u0131daki s\u00fcrelerden sonra vergi cezas\u0131 kesilmez.<\/p>\n

                                                    \n
                                                  1. Vergi ziya\u0131 cezas\u0131nda cezal\u0131 vergi alaca\u011f\u0131n\u0131n do\u011fdu\u011fu takvim y\u0131l\u0131n\u0131 izleyen y\u0131l\u0131n ba\u015f\u0131ndan itibaren 5 y\u0131l ge\u00e7mi\u015fse;<\/li>\n
                                                  2. Usuls\u00fczl\u00fckte, usuls\u00fczl\u00fc\u011f\u00fcn yap\u0131ld\u0131\u011f\u0131 y\u0131l\u0131 izleyen y\u0131l\u0131n ba\u015f\u0131ndan itibaren 2 y\u0131l ge\u00e7mi\u015fse.<\/li>\n<\/ol>\n

                                                    Tekerr\u00fcr;<\/em><\/strong><\/p>\n

                                                    Vergi ziya\u0131ndan veya usuls\u00fczl\u00fckten dolay\u0131 ceza kesilen ve cezas\u0131 kesinle\u015fenlere kesinle\u015fti\u011fi tarihi izleyen y\u0131l\u0131n ba\u015f\u0131ndan ba\u015flamak \u00fczere;<\/p>\n

                                                      \n
                                                    1. Vergi ziya\u0131nda 5 y\u0131l i\u00e7inde tekrar ceza kesilirse %50<\/li>\n
                                                    2. Usuls\u00fczl\u00fckte 2 y\u0131l i\u00e7inde tekrar ceza kesilirse %25 oran\u0131nda ceza art\u0131r\u0131larak uygulan\u0131r.<\/li>\n<\/ol>\n

                                                      Vergi Ziya\u0131, Usuls\u00fczl\u00fck ve \u00d6zel Usuls\u00fczl\u00fck Cezalar\u0131nda \u0130ndirme;<\/strong><\/p>\n

                                                      M\u00fckellefler ihbarnamenin tebli\u011fi tarihinden itibaren otuz g\u00fcn i\u00e7inde ilgili vergi dairesine ba\u015fvurarak ikmalen, re\u2019sen veya idarece tarh edilen vergi ve indirim sonras\u0131 kalan cezalar\u0131 vadesinde veya teminat g\u00f6sterilerek vadenin bitmesinden itibaren \u00fc\u00e7 ay i\u00e7inde \u00f6deyece\u011fi bildirilirse:<\/p>\n

                                                        \n
                                                      1. Vergi ziya\u0131 cezas\u0131nda ilk defada yar\u0131s\u0131, sonraki kesilenlerde \u00fc\u00e7te biri,<\/li>\n
                                                      2. Usuls\u00fczl\u00fck veya \u00f6zel usuls\u00fczl\u00fck cezalar\u0131nda \u00fc\u00e7te biri,<\/li>\n<\/ol>\n

                                                        \u0130ndirilir.<\/p>\n

                                                        M\u00fckellef veya vergi sorumlusu \u00f6deyece\u011fini bildirdi\u011fi vergi ve vergi cezas\u0131n\u0131 yukar\u0131daki yaz\u0131l\u0131 s\u00fcre i\u00e7inde \u00f6demez veya dava konusu yaparsa bu madde h\u00fckm\u00fcnden faydaland\u0131r\u0131lmaz.<\/p>\n

                                                        Uzla\u015fman\u0131n Konusu, Kapsam\u0131, Komisyonlar ve \u015eekli;<\/strong><\/p>\n

                                                        \u0130kmalen, re\u2019sen veya idarece tarh edilen vergilerle bunlara ili\u015fkin vergi ziya\u0131 cezalar\u0131n\u0131n tahakkuk edecek miktarlar\u0131 konusunda vergi idaresi m\u00fckellefler ile uzla\u015fabilir.<\/p>\n

                                                        Uzla\u015fma talebi vergi ihbarnamesinin tebli\u011f tarihinden itibaren 30 g\u00fcn i\u00e7inde yap\u0131l\u0131r. Uzla\u015fman\u0131n vaki olmamas\u0131 halinde yeniden uzla\u015fma talebinde bulunulamaz. Uzla\u015fman\u0131n vaki olmad\u0131\u011f\u0131na dair tutana\u011fa idarenin nihai teklifi yaz\u0131l\u0131r. M\u00fckellef dava a\u00e7ma s\u00fcresinin sonuna kadar teklif edilen vergi ve cezay\u0131 kabul ederse uzla\u015fma sa\u011flanm\u0131\u015f say\u0131l\u0131r.<\/p>\n

                                                        M\u00fckellef, uzla\u015fma g\u00f6r\u00fc\u015fmelerinde , ba\u011fl\u0131 oldu\u011fu meslek odas\u0131ndan bir temsilci ve 3568 say\u0131l\u0131 Kanuna g\u00f6re kurulan meslek odas\u0131ndan bir meslek mensubu bulundurabilir.<\/p>\n

                                                        Uzla\u015fma Komisyonu Muamelelerinin Kesinli\u011fi;<\/strong><\/p>\n

                                                        Uzla\u015fma komisyonlar\u0131n\u0131n tutacaklar\u0131 uzla\u015fma tutanaklar\u0131 kesin olup gere\u011fi vergi dairelerince derhal yerine getirilir.<\/p>\n

                                                        M\u00fckellef \u00fczerinde uzla\u015f\u0131lan ve tutanakla tespit olunan hususlar hakk\u0131nda dava a\u00e7amaz ve hi\u00e7bir mercie \u015fikayette bulunamaz.<\/p>\n

                                                        \n
                                                        \n
                                                        \n
                                                        \t\t\t\t\t \t\t \t<\/div><\/div><\/div><\/div>\n
                                                        \n
                                                        \n
                                                        \n
                                                        \n
                                                        <\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

                                                        Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131-Vergi Hatas\u0131-Vergi Cezalar\u0131 Murat TEK\u0130N Muhasebe ve Mali \u0130\u015fler M\u00fcd\u00fcr\u00fc MEB \u0130LKSAN mtekin@ilksan.gov.tr 1-Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131; Vergi, Ge\u00e7mi\u015ften g\u00fcn\u00fcm\u00fcze kamu finansman ara\u00e7lar\u0131 aras\u0131nda her zaman ilk akla gelen ve en sa\u011flam kaynak olmakla birlikte, devletin egemenlik g\u00fcc\u00fcne dayanarak kamu giderlerini kar\u015f\u0131lamak \u00fczere ki\u015fi ve kurumlardan mali g\u00fc\u00e7lerine g\u00f6re, kar\u015f\u0131l\u0131ks\u0131z olarak ve Kanun yoluyla cebri olarak…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[39],"tags":[],"yoast_head":"\nVergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131, Vergi Hatas\u0131 ve Vergi Cezalar\u0131nda M\u00fckellefin Ba\u015fvuraca\u011f\u0131 Hukuki Yollar – Murat TEK\u0130N, Muhasebe ve Mali \u0130\u015fler Md. - Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"tr_TR\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131, Vergi Hatas\u0131 ve Vergi Cezalar\u0131nda M\u00fckellefin Ba\u015fvuraca\u011f\u0131 Hukuki Yollar – Murat TEK\u0130N, Muhasebe ve Mali \u0130\u015fler Md. - Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131-Vergi Hatas\u0131-Vergi Cezalar\u0131 Murat TEK\u0130N Muhasebe ve Mali \u0130\u015fler M\u00fcd\u00fcr\u00fc MEB \u0130LKSAN mtekin@ilksan.gov.tr 1-Vergi Uyu\u015fmazl\u0131klar\u0131; Vergi, Ge\u00e7mi\u015ften g\u00fcn\u00fcm\u00fcze kamu finansman ara\u00e7lar\u0131 aras\u0131nda her zaman ilk akla gelen ve en sa\u011flam kaynak olmakla birlikte, devletin egemenlik g\u00fcc\u00fcne dayanarak kamu giderlerini kar\u015f\u0131lamak \u00fczere ki\u015fi ve kurumlardan mali g\u00fc\u00e7lerine g\u00f6re, kar\u015f\u0131l\u0131ks\u0131z olarak ve Kanun yoluyla cebri olarak…\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2017-11-28T19:50:13+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Tahmini okuma s\u00fcresi\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"15 dakika\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/\",\"name\":\"Ba\\u015fta\\u015f Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"description\":\"E\\u011fitim & Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/?s={search_term_string}\",\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"tr\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/#webpage\",\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/\",\"name\":\"Vergi Uyu\\u015fmazl\\u0131klar\\u0131, Vergi Hatas\\u0131 ve Vergi Cezalar\\u0131nda M\\u00fckellefin Ba\\u015fvuraca\\u011f\\u0131 Hukuki Yollar – Murat TEK\\u0130N, Muhasebe ve Mali \\u0130\\u015fler Md. - Ba\\u015fta\\u015f Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#website\"},\"datePublished\":\"2017-11-28T19:50:13+00:00\",\"dateModified\":\"2017-11-28T19:50:13+00:00\",\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#\/schema\/person\/d7e4ce2fe1ac850ce8aacaaddae312ef\"},\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"tr\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2017\/11\/yayinlarimiz\/makale\/vergi-uyusmazliklari-vergi-hatasi-ve-vergi-cezalarinda-mukellefin-basvuracagi-hukuki-yollar-murat-tekin-muhasebe-ve-mali-isler-md\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Anasayfa\",\"item\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Vergi Uyu\\u015fmazl\\u0131klar\\u0131, Vergi Hatas\\u0131 ve Vergi Cezalar\\u0131nda M\\u00fckellefin Ba\\u015fvuraca\\u011f\\u0131 Hukuki Yollar – Murat TEK\\u0130N, Muhasebe ve Mali \\u0130\\u015fler Md.\"}]},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#\/schema\/person\/d7e4ce2fe1ac850ce8aacaaddae312ef\",\"name\":\"Selin Kepceler\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#personlogo\",\"inLanguage\":\"tr\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/84c6600299aec711ae9181b605367c12?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/84c6600299aec711ae9181b605367c12?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"Selin Kepceler\"},\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/author\/selin-kepceler\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3396"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3396"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3396\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3396"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3396"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3396"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}