{"id":3420,"date":"2018-01-08T10:00:07","date_gmt":"2018-01-08T07:00:07","guid":{"rendered":"http:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/haber\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/"},"modified":"2018-01-08T10:00:07","modified_gmt":"2018-01-08T07:00:07","slug":"iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/","title":{"rendered":"\u0130flas Eden \u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\u0131 – Muharrem \u00d6ZDEM\u0130R, YMM"},"content":{"rendered":"

\u0130flas Eden \u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\u0131<\/strong><\/p>\n

<\/span>Muharrem \u00d6ZDEM\u0130R<\/strong>
Yeminli Mali M\u00fc\u015favir
m.ozdemir@vdd.com.tr<\/p>\n

<\/div>\n

Suzan YILDIRIM<\/strong>
SMMM <\/p>\n

1. G\u0130R\u0130\u015e<\/strong><\/p>\n

\u015eirketler, ticari faaliyetlerinde ba\u015far\u0131l\u0131 olmak, uzun y\u0131llar hayatiyetini devam ettirmek ve k\u00e2r elde etmek amac\u0131yla kurulurlar. Muhasebenin s\u00fcreklilik kavram\u0131 da bunu destekler niteliktedir. Bu kavram, s\u0131n\u0131rs\u0131z kabul edilen \u00f6mr\u00fcn belirli d\u00f6nemler halinde varl\u0131\u011f\u0131n\u0131 ve muhasebele\u015ftirilmesini \u00f6ng\u00f6r\u00fcr.<\/p>\n

Ancak bazen ticari hayat istenildi\u011fi \u015fekilde ba\u015far\u0131l\u0131 bir \u015fekilde devam etmez. Ortaklar aras\u0131ndaki uyumsuzluk, \u015firketlerin geleneksel y\u00f6ntemlerle profesyonel y\u00f6netici deste\u011fi almadan y\u00f6netilmeye \u00e7al\u0131\u015f\u0131lmas\u0131, finansal zorluklar, beklenmeyen k\u00fcresel krizler \u015firketleri iflas\u0131n e\u015fi\u011fine getirebilir.<\/p>\n

\u0130flas konusu geni\u015f bir hukuk alan\u0131n\u0131 ilgilendirmektedir. Ba\u015fta \u0130cra ve \u0130flas Kanunu<\/span><\/strong> olmak \u00fczere \u015firketlerin iflas\u0131 ve iflasa tabilik y\u00f6n\u00fcnden T\u00fcrk Ticaret Kanunu<\/span><\/strong>, Tasfiye h\u00fck\u00fcmleri Kurumlar Vergisi Kanunu<\/span><\/strong>, kanuni temsilcilik ve sorumluluk Amme Alacaklar\u0131n\u0131n Tahsil Usul\u00fc Hakk\u0131nda Kanun<\/span><\/strong> (M\u00fckerrer Md. 35) ve Vergi Usul Kanunu<\/span><\/strong> (Md. 10) h\u00fck\u00fcmleri belirleyicidir.<\/p>\n

Ba\u015ftan belirtmek isterim ki herkes iflas h\u00fck\u00fcmlerinden yararlanamaz. \u0130flas yolu ile takip, \u0130cra \u0130flas Kanununun 43\u2019nc\u00fc maddesine g\u00f6re, ancak Ticaret Kanunu gere\u011fince tacir say\u0131lan veya tacirler hakk\u0131ndaki h\u00fck\u00fcmlere tabi bulunanlar ile \u00f6zel kanunlar\u0131na g\u00f6re tacir olmad\u0131klar\u0131 halde iflasa tabi bulunduklar\u0131 bildirilen hakiki veya h\u00fckmi \u015fah\u0131slar hakk\u0131nda yap\u0131l\u0131r.<\/p>\n

Tacirin tan\u0131m\u0131 ise, T\u00fcrk Ticaret Kanununun 12\/I, II ve III bentlerinde yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Buna g\u00f6re, Bir ticari i\u015fletmeyi, k\u0131smen de olsa, kendi ad\u0131na i\u015fleten ki\u015fiye tacir denir. Bir ticari i\u015fletmeyi kurup a\u00e7t\u0131\u011f\u0131n\u0131, sirk\u00fcler, gazete, radyo, televizyon ve di\u011fer ilan ara\u00e7lar\u0131yla halka bildirmi\u015f veya i\u015fletmesini ticaret siciline tescil ettirerek durumu ilan etmi\u015f olan kimse, fiilen i\u015fletmeye ba\u015flamam\u0131\u015f olsa bile tacir say\u0131l\u0131r.<\/p>\n

\/\/ < ![CDATA[ \/\/ < ![CDATA[ (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); \/\/ ]]><\/div>\n

Buna g\u00f6re, tacirlerin bor\u00e7lar\u0131n\u0131 7 g\u00fcnl\u00fck s\u00fcre i\u00e7erisinde \u00f6dememeleri halinde alacakl\u0131lar\u0131n asliye ticaret mahkemesi nezdinde iflas talebinde bulunmas\u0131 ve mahkemenin de iflasa karar vermesi halinde, m\u00fcflis hakk\u0131nda iflas a\u00e7\u0131lm\u0131\u015f say\u0131l\u0131r. (Md.155-156)<\/strong><\/p>\n

Ticaret Mahkemesinin iflas karar\u0131 verdi\u011fi tarihten itibaren \u015firketin tasfiye haline girdi\u011fi kabul edilecek olup iflas\u0131na karar verilen \u015firketin iflas muameleleri sona erinceye kadar masan\u0131n kanuni m\u00fcmessili iflas idaresi olacakt\u0131r. (Md. 226)<\/strong><\/p>\n

\u0130flas idaresinin y\u00f6netimi ilk alacakl\u0131lar toplant\u0131s\u0131nda belirlenir. \u0130flas idaresi, \u00fc\u00e7 ki\u015fiden olu\u015fur. \u0130lk alacakl\u0131lar toplant\u0131s\u0131na iflas m\u00fcd\u00fcr\u00fc veya yard\u0131mc\u0131lar\u0131ndan biri ba\u015fkanl\u0131k eder. \u0130flas idaresi, birinci alacakl\u0131lar toplant\u0131s\u0131nda belirlenen isimler aras\u0131ndan icra mahkemesince belirlenir.\u00a0 (Md.223)<\/strong><\/p>\n

Birinci alacakl\u0131lar toplant\u0131s\u0131nda iflas idaresi, alacaklar\u0131n tespit i\u015fini yapt\u0131ktan sonra alacaklar\u0131 tamamen veya k\u0131smen idarece kabul edilen alacakl\u0131lar ile s\u0131ra cetveline kay\u0131t davas\u0131 a\u00e7m\u0131\u015f alacakl\u0131lar\u0131n toplant\u0131ya davet edilmesi ise ikinci alacakl\u0131lar toplant\u0131s\u0131 ile yap\u0131l\u0131r.<\/p>\n

Masaya ait mallar iflas idaresi marifetiyle a\u00e7\u0131k art\u0131rma yahut alacakl\u0131lar karar verirlerse pazarl\u0131k suretiyle sat\u0131l\u0131r. Sat\u0131lan mallar\u0131n bedeli tahsil edilip alacakl\u0131lar\u0131n s\u0131ra cetveli katile\u015fince iflas idaresi paralar\u0131n pay cetvelini ve son hesab\u0131n\u0131 yapar. Paralar da\u011f\u0131t\u0131ld\u0131ktan sonra idare iflasa h\u00fckmeden mahkemeye son bir rapor verir. Mahkeme, tasfiyenin bitti\u011fini anlad\u0131ktan sonra kapanma karar\u0131 verir ve \u015firketin ticaret sicilinden kayd\u0131 silinir.<\/p>\n

Bu bilgiler \u0131\u015f\u0131\u011f\u0131nda \u0130flas, \u0130cra \u0130flas Kanununun 165\u2019nci maddesine g\u00f6re, Ticaret Mahkemesinin iflasa karar verdi\u011fi anda, bor\u00e7lu (m\u00fcflis) hakk\u0131nda iflas a\u00e7\u0131lm\u0131\u015f, 254\u2019nc\u00fc maddesine g\u00f6re de, mahkeme, tasfiyenin bitti\u011fini anlad\u0131ktan sonra kapanma karar\u0131 vermesi ile s\u00fcre\u00e7 tamamlan\u0131r. \u0130\u015fte bu s\u00fcreci ifade eden iflas halinde, temsil yetkisi m\u00fcnhas\u0131ran iflas idaresi taraf\u0131ndan yerine getirilir.<\/p>\n

2. \u0130FLAS EDEN \u015e\u0130RKETLERDE \u00d6ZELL\u0130K ARZ EDEN DURUMLAR<\/strong><\/p>\n

2.1. \u0130flas eden \u015firket aleyhine dava a\u00e7\u0131labilir mi?<\/strong><\/p>\n

2004 Say\u0131l\u0131 \u0130cra ve \u0130flas Kanunu\u2019nun 191, 193, 194\u2019nc\u00fc maddelerinde takibin durmas\u0131 ve d\u00fc\u015fmesi h\u00fck\u00fcmlerine yer verilmi\u015ftir. Buna g\u00f6re, \u0130flas\u0131n a\u00e7\u0131lmas\u0131, bor\u00e7lu aleyhinde haciz yoluyla yap\u0131lan takiplerle teminat g\u00f6sterilmesine ili\u015fkin takipleri durdurur.\u00a0 \u0130flas karar\u0131n\u0131n kesinle\u015fmesi ile bu takipler d\u00fc\u015fer. Acele haller m\u00fcstesna olmak \u00fczere m\u00fcflisin davac\u0131 ve daval\u0131 oldu\u011fu hukuk davalar\u0131 durur ve ancak alacakl\u0131lar\u0131n ikinci toplanmas\u0131ndan on g\u00fcn sonra devam olunabilir.<\/p>\n

\u0130flas dairesine ba\u015fvurulmas\u0131 m\u00fcnhas\u0131ran \u0130cra ve \u0130flas Kanunu kapsam\u0131nda takip yollar\u0131n\u0131 kapatarak sadece iflas masas\u0131na kay\u0131t olma hakk\u0131n\u0131 vermektedir. Cebri icra ve k\u00fclli tasfiye yolu olan iflas halinde b\u00fct\u00fcn alacakl\u0131lar\u0131n e\u015fit \u015fekilde i\u015flem g\u00f6rmesi sa\u011flanmakta ve bu nedenle ferdi icra takiplerine izin verilmemektedir. \u0130flas bir icra yolu olup alacakl\u0131 y\u00f6n\u00fcnden normal icradaki gibi ama\u00e7 alaca\u011fa kavu\u015fmak oldu\u011fundan iflas masas\u0131na kayd\u0131 yapt\u0131r\u0131lan alacaklar iflas idaresi taraf\u0131ndan kabul edilmesi ile icra safhas\u0131na intikal ettirilmi\u015f say\u0131lmaktad\u0131r.[1]<\/p>\n

Bu h\u00fck\u00fcmler \u00e7er\u00e7evesinde, iflas halinde, alacakl\u0131n\u0131n bor\u00e7luyu dava etmesi veya icra yoluyla takip edebilmesi yasal olarak m\u00fcmk\u00fcn bulunmamaktad\u0131r.[2]<\/p>\n

2.1. \u0130flas\u0131na karar verildi\u011fi halde iflas masas\u0131 te\u015fekk\u00fcl ettirilmemi\u015f \u015firketin son kanuni temsilcisi m\u00fcflis \u015firket ad\u0131na dava a\u00e7abilir mi?<\/strong><\/p>\n

Tasfiyeye giren bor\u00e7lu \u015firkete yap\u0131lan cezal\u0131 tarhiyata ili\u015fkin vergi ceza ihbarnamelerinin icra m\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcne tebli\u011f edilmi\u015f olmas\u0131na kar\u015f\u0131n cezal\u0131 tarhiyata kar\u015f\u0131 dava a\u00e7abilecek iflas idaresi hen\u00fcz olu\u015fturulmamas\u0131 halinde m\u00fcflis \u015firket kendi ad\u0131na dava a\u00e7abilir mi?<\/p>\n

Tasfiye halindeki \u015firketlerin iflas idaresi taraf\u0131ndan temsili as\u0131l olmakla birlikte, masan\u0131n hen\u00fcz te\u015fekk\u00fcl ettirilemedi\u011fi durumlarda bor\u00e7lu \u015firketin haklar\u0131n\u0131 do\u011frudan etkileyen ve gecikmesinde sak\u0131nca bulunan hallerde \u015firketin son kanuni temsilcisinin yetkili oldu\u011funun kabul\u00fc gerekece\u011finden, cezal\u0131 tarhiyata kar\u015f\u0131 30 g\u00fcnl\u00fck dava a\u00e7ma s\u00fcresi i\u00e7inde \u015firketin son kanuni temsilcisi taraf\u0131ndan a\u00e7\u0131lan davada kanuni temsilcinin yetkili oldu\u011funun kabul\u00fc gerekmektedir. Aksi halde as\u0131l amac\u0131 olabildi\u011fince \u015firket alacaklar\u0131n\u0131n tahsili ve bor\u00e7lar\u0131n\u0131n \u00f6denmesi olan iflas idaresi de bundan zarar g\u00f6recek, dava a\u00e7\u0131lmayarak kesinle\u015fen vergi bor\u00e7lar\u0131 nedeniyle \u015firket ad\u0131na ilave yeni bor\u00e7lar do\u011fabilecektir.<\/p>\n

Bu durumda hen\u00fcz iflas idaresi olu\u015fmadan tebli\u011f edilen vergi ceza ihbarnamelerine kar\u015f\u0131 \u015firketi temsilen son kanuni temsilci taraf\u0131ndan a\u00e7\u0131lan davan\u0131n ehliyetli ki\u015fi taraf\u0131ndan a\u00e7\u0131lm\u0131\u015f bir dava olarak kabul\u00fc gerekir.[3]<\/p>\n

2.2. \u0130flas Masas\u0131na Bildirilen Alacaklar i\u00e7in \u015e\u00fcpheli Ticari Alacak Kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 Ayr\u0131labilir mi?<\/strong><\/p>\n

213 Say\u0131l\u0131 Vergi Usul Kanununun “\u015e\u00fcpheli Alacaklar” ba\u015fl\u0131kl\u0131 323’\u00fcnc\u00fc maddesinde, “Ticari ve zirai kazanc\u0131n elde edilmesi ve idame ettirilmesi ile ilgili olmak \u015fart\u0131yla;<\/p>\n

1.<\/strong> Dava veya icra safhas\u0131nda bulunan alacaklar,<\/p>\n

2.<\/strong> Yap\u0131lan protestoya veya yaz\u0131 ile bir defadan fazla istenilmesine ra\u011fmen bor\u00e7lu taraf\u0131ndan \u00f6denmemi\u015f bulunan dava ve icra takibine de\u011fmeyecek derecede k\u00fc\u00e7\u00fck alacaklar i\u00e7in \u015f\u00fcpheli alacak say\u0131l\u0131r. \u015e\u00fcpheli alacaklar\u0131n sonradan tahsil edilen miktarlar\u0131 tahsil edildikleri d\u00f6nemde k\u00e2r zarar hesab\u0131na intikal ettirilir.<\/p>\n

Bir alaca\u011f\u0131n dava safhas\u0131nda oldu\u011funun kabul\u00fc i\u00e7in, mahkemece davaya ba\u015flan\u0131lm\u0131\u015f olmas\u0131 ve alacakl\u0131n\u0131n da davay\u0131 ciddiyetle takip etmesi gerekmektedir. Di\u011fer taraftan bir alaca\u011f\u0131n icra safhas\u0131nda say\u0131labilmesi i\u00e7in, alacakl\u0131n\u0131n ba\u015fvurusu \u00fczerine \u0130cra M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcnce “\u00f6deme<\/strong>” emrinin g\u00f6nderilmi\u015f ve bunun da bor\u00e7lu taraf\u0131ndan tebell\u00fc\u011f edilmi\u015f olmas\u0131 gerekir. Bor\u00e7lu taraf\u0131ndan tebell\u00fc\u011f edilemeyen bir \u00f6deme emrine istinaden, alaca\u011f\u0131n icra safhas\u0131nda oldu\u011funu kabul etmek m\u00fcmk\u00fcn de\u011fildir.<\/p>\n

\u0130cra ve \u0130flas Kanunu\u2019nun “Adi Tasfiye ve \u0130flas\u0131n A\u00e7\u0131lmas\u0131n\u0131n \u0130lan\u0131” ba\u015fl\u0131kl\u0131 219\u2019ncu maddesinde tasfiye adi \u015fekilde yap\u0131lacak ise, iflas dairesinin 208 inci maddeye g\u00f6re verece\u011fi karar tarihinden itibaren en ge\u00e7 on g\u00fcn i\u00e7erisinde keyfiyeti 166 nc\u0131 maddenin ikinci f\u0131kras\u0131ndaki usulle ilan edece\u011fi, bu maddedeki s\u00fcrelerin hesab\u0131nda son ilan tarihinin esas al\u0131naca\u011f\u0131, ilanda alacakl\u0131lara ve istihkak iddias\u0131nda bulunanlara alacaklar\u0131n\u0131 ve istihkaklar\u0131n\u0131 ilandan bir ay i\u00e7inde kaydettirmelerinin bildirilece\u011fi d\u00fczenlenmi\u015ftir.[4]<\/p>\n

\u0130flas masas\u0131na bildirilen ancak iflas masas\u0131 taraf\u0131ndan kabul ya da red karar\u0131 verilmeyen alacaklar i\u00e7in iflas masas\u0131na kay\u0131ttan bahsedilemeyecek olup s\u00f6z konusu alacaklar i\u00e7in iflas masas\u0131na kaydedilinceye kadar \u015f\u00fcpheli alacak kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 ayr\u0131lmas\u0131 m\u00fcmk\u00fcn bulunmamaktad\u0131r. Bununla birlikte, alaca\u011f\u0131n iflas masas\u0131na kayd\u0131 kabul edilen k\u0131sm\u0131 i\u00e7in, iflas masas\u0131na kaydedildi\u011fi tarih itibariyle di\u011fer bir ifadeyle icra safhas\u0131na intikal etti\u011fi hesap d\u00f6neminde \u015f\u00fcpheli ticari alacaklar kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 ayr\u0131lmas\u0131 m\u00fcmk\u00fcnd\u00fcr.[5]<\/p>\n

Di\u011fer yandan, iflas halinde, alacakl\u0131n\u0131n bor\u00e7luyu dava etmesi veya icra yoluyla takip edebilmesi yasal olarak m\u00fcmk\u00fcn bulunmad\u0131\u011f\u0131ndan bu y\u00f6ntem takip edilerek alaca\u011f\u0131n \u015f\u00fcpheli gelmesi ve kar\u015f\u0131l\u0131k ayr\u0131lmas\u0131 caiz de\u011fildir.<\/p>\n

2.3. \u0130flas Halindeki \u015eirket \u0130\u00e7in SMMM Beyanname Verebilir mi? <\/strong><\/p>\n

\u0130cra \u0130flas Kanununun 226\u2019nc\u0131 maddesinde ise masan\u0131n kanuni m\u00fcmessili iflas idaresi oldu\u011fu, idare masan\u0131n menfaatlerini g\u00f6zetmek ve tasfiyeyi yapmakla m\u00fckellef bulundu\u011fu h\u00fck\u00fcmlerine yer verilmi\u015ftir. Ticaret Mahkemesinin iflasa karar verdi\u011fi anda, bor\u00e7lu (m\u00fcflis) hakk\u0131nda iflas a\u00e7\u0131lm\u0131\u015f olur. \u0130flas halinde, m\u00fckellefin varl\u0131\u011f\u0131 ve varsa gelirleri \u00fczerindeki tasarruf hakk\u0131 ortadan kalkmakta ve b\u00fct\u00fcn varl\u0131\u011f\u0131 ve gelirleri iflas masas\u0131na intikal etmektedir. Bu nedenle vergileme ile ilgili \u00f6devlerin m\u00fckellef taraf\u0131ndan yerine getirilmesi m\u00fcmk\u00fcn bulunmamaktad\u0131r.<\/p>\n

Buna g\u00f6re, Ticaret Mahkemesinin iflas karar\u0131 verdi\u011fi tarihten itibaren \u015firketin tasfiye haline girdi\u011fi kabul edilecek olup iflas\u0131na karar verilen \u015firketin iflas muameleleri sona erinceye kadar vergilemeye ili\u015fkin \u00f6dev ve sorumluluklar\u0131n\u0131n ger\u00e7ekle\u015ftirilmesinden (tasfiye d\u00f6nemi beyannamelerinin verilmesi de dahil olmak \u00fczere) iflas masas\u0131n\u0131n kanuni temsilcisi durumunda olan iflas idaresi sorumludur.<\/p>\n

\u0130flas\u0131 a\u00e7\u0131lan \u015firketlerin beyannameleri kanuni temsilcisi durumundaki iflas idaresi taraf\u0131ndan 340 S\u0131ra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebli\u011finde<\/span><\/strong> belirtilen a\u00e7\u0131klamalar do\u011frultusunda elektronik beyanname g\u00f6nderme arac\u0131l\u0131k yetkisi alm\u0131\u015f bulunan meslek mensuplar\u0131<\/em> vas\u0131tas\u0131yla durumlar\u0131na uyan s\u00f6zle\u015fmeyi d\u00fczenlemek suretiyle elektronik ortamda g\u00f6nderilmesi m\u00fcmk\u00fcnd\u00fcr.[6]<\/p>\n

2.4. \u0130flas Masas\u0131 \u00dcyesinin Sorumlulu\u011funu Yerine Getirmemesi Halinde Tarhiyat Kime Yap\u0131l\u0131r?<\/strong><\/p>\n

T\u00fcrk Ticaret Kanunu\u2019nun 534\u2019nc\u00fc maddesine g\u00f6re, \u0130flas h\u00e2linde tasfiye, iflas idaresi taraf\u0131ndan \u0130cra ve \u0130flas Kanunu h\u00fck\u00fcmlerine g\u00f6re yap\u0131l\u0131r. \u015eirket organlar\u0131 temsil yetkilerini, ancak \u015firketin iflas idaresi taraf\u0131ndan temsil edilmedi\u011fi hususlar i\u00e7in korurlar.<\/p>\n

\u0130cra ve \u0130flas Kanununun 223\/2.maddesinde, iflas\u0131na karar verilen m\u00fcflisin tasfiyesinin iflas dairesince birinci f\u0131kraya g\u00f6re te\u015fkil eden iflas idaresine havale edilece\u011fi, 226.maddesinde; iflas masas\u0131n\u0131n kanuni m\u00fcmessilinin iflas idaresi oldu\u011fu a\u00e7\u0131klanm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

T\u00fcrk Ticaret Kanunu ile \u0130cra ve \u0130flas Kanununun an\u0131lan h\u00fck\u00fcmlerinin incelenmesinde, anonim \u015firketlerin iflas halinde tasfiyenin iflas idaresi taraf\u0131ndan yap\u0131laca\u011f\u0131, bu durumda tasfiye memur veya memurlar\u0131n\u0131n iflas idaresi \u00fcyeleri oldu\u011fu, T\u00fcrk Ticaret Kanunu ve Kurumlar Vergisi Kanununun tasfiye memurlar\u0131n\u0131n g\u00f6rev ve sorumlulu\u011funa ili\u015fkin h\u00fck\u00fcmlerinin t\u00fcm tasfiye memurlar\u0131n\u0131 kapsayan genel h\u00fck\u00fcmler olup an\u0131lan h\u00fck\u00fcmlerde \u0130cra ve \u0130flas Kanununa g\u00f6re yap\u0131lan tasfiyelerde g\u00f6rev alan iflas idare \u00fcyeleri i\u00e7in herhangi bir ay\u0131r\u0131m yap\u0131lmad\u0131\u011f\u0131, bu bak\u0131mdan Kurumlar Vergisi Kanununun 17\u2019nci maddesinde \u00f6ng\u00f6r\u00fclen tasfiye beyannamelerini vermeyen, dolay\u0131s\u0131yla bir beyannameye g\u00f6re hesaplanmas\u0131 gereken vergiyi de \u00f6demeyen iflas idaresinin \u00fcyesi olan ad\u0131na, T\u00fcrk Ticaret Kanununun 534 ve Kurumlar Vergisi Kanunu\u2019nun 17\u2019nci maddesiyle getirilen m\u00fcteselsil sorumlulu\u011fa dayan\u0131larak vergi sorumlusu s\u0131fat\u0131yla tarhiyat yap\u0131lmas\u0131 gerekmektedir.[7]<\/p>\n

2.5. \u0130flas Halindeki \u015eirketin Beyanname Verme Y\u00fck\u00fcml\u00fcl\u00fc\u011f\u00fc Kime Aittir?<\/strong><\/p>\n

\u0130cra \u0130flas Kanununun 184\u2019nc\u00fc maddesinde, iflas a\u00e7\u0131ld\u0131\u011f\u0131 zamanda m\u00fcflisin haczi kabil b\u00fct\u00fcn mallar\u0131 hangi yerde bulunursa bulunsun bir masa te\u015fkil edilece\u011fi ve alacaklar\u0131n \u00f6denmesine tahsis olunaca\u011f\u0131, iflas\u0131n kapanmas\u0131na kadar m\u00fcflisin uhdesine ge\u00e7en mallar masaya girece\u011fi; 191 inci maddesinde, bor\u00e7lunun iflas a\u00e7\u0131ld\u0131ktan sonra masaya ait mallar \u00fczerinde her t\u00fcrl\u00fc tasarrufu alacakl\u0131lara kar\u015f\u0131 h\u00fck\u00fcms\u00fcz kald\u0131\u011f\u0131; 226\u2019nc\u0131 maddesinde ise\u00a0masan\u0131n kanuni m\u00fcmessili iflas idaresi oldu\u011fu,\u00a0idare masan\u0131n menfaatlerini g\u00f6zetmek ve tasfiyeyi yapmakla m\u00fckellef bulundu\u011fu\u00a0h\u00fck\u00fcmlerine yer verilmi\u015ftir.<\/p>\n

Ticaret Mahkemesinin iflasa karar verdi\u011fi anda, bor\u00e7lu (m\u00fcflis) hakk\u0131nda iflas a\u00e7\u0131lm\u0131\u015f olur. \u0130flas halinde, m\u00fckellefin varl\u0131\u011f\u0131 ve varsa gelirleri \u00fczerindeki tasarruf hakk\u0131 ortadan kalkmakta ve b\u00fct\u00fcn varl\u0131\u011f\u0131 ve gelirleri iflas masas\u0131na intikal etmektedir. Bu nedenle vergileme ile ilgili \u00f6devlerin m\u00fckellef taraf\u0131ndan yerine getirilmesi m\u00fcmk\u00fcn bulunmamaktad\u0131r.<\/p>\n

Buna g\u00f6re, Ticaret Mahkemesinin iflas karar\u0131 verdi\u011fi tarihten itibaren \u015firketin tasfiye haline girdi\u011fi kabul edilecek olup iflas\u0131na karar verilen \u015firketin iflas muameleleri sona erinceye kadar vergilemeye ili\u015fkin \u00f6dev ve sorumluluklar\u0131 iflas masas\u0131n\u0131n kanuni temsilci durumunda olan iflas idaresince yerine getirilmesi gerekecektir.[8]<\/p>\n

Dolay\u0131s\u0131yla, iflasa girmi\u015f olan \u015firketin bu tarihten sonra tasfiye d\u00f6nemine ili\u015fkin beyannamelerin verilmesi d\u00e2hil t\u00fcm vergisel y\u00fck\u00fcml\u00fcl\u00fcklerin iflas idaresi taraf\u0131ndan yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayr\u0131ca, \u015eirketin tasfiyeye girdi\u011fi tarihi ihtiva eden ge\u00e7ici vergi d\u00f6nem kazan\u00e7lar\u0131 \u00fczerinden ge\u00e7ici vergi \u00f6deyece\u011fi, bu tarihten sonraki d\u00f6nemler i\u00e7in kurum ge\u00e7ici vergi beyannamesi verilmeyecektir.<\/p>\n

2.6. \u0130flas Karar\u0131 Verilen ve Ticaret Sicilinden Silinen \u015eirket Hakk\u0131nda Kesilen Cezalar\u0131n Durumu<\/strong><\/p>\n

213 say\u0131l\u0131 Vergi Usul Kanunu’nun 162\u2019nci maddesine g\u00f6re, Tasfiye ve iflas hallerinde, m\u00fckellefiyet vergi ile ilgili muamelelerin tamamen sona ermesine kadar devam eder. Bu hallerde tasfiye memurlar\u0131 veya iflas dairesi:<\/p>\n

1.<\/strong> Tasfiye veya iflas kararlar\u0131n\u0131;<\/p>\n

2.<\/strong> Tasfiyenin veya iflas\u0131n kapand\u0131\u011f\u0131n\u0131; vergi dairesine ayr\u0131 ayr\u0131 bildirmeye mecburdurlar.<\/p>\n

5520 Say\u0131l\u0131 Kurumlar Vergisi Kanunu\u2019nun 17\u2019nci maddesinde, tasfiye halinde ve bu durumun devam\u0131 s\u00fcresince tasfiye beyannamesi verilece\u011fi kural\u0131 bulunmaktad\u0131r. \u0130cra ve \u0130flas Kanununun 208\u2019nci maddesinde; iflas\u0131n a\u00e7\u0131lmas\u0131 kendisine tebli\u011f olunur olunmaz iflas dairesince iflas masas\u0131 olu\u015fturulaca\u011f\u0131, 226\u2019nc\u0131 maddede de masan\u0131n kanuni m\u00fcmessilinin iflas idaresi oldu\u011fu, idarenin masan\u0131n menfaatlerini g\u00f6zetmek ve tasfiyeyi yapmakla m\u00fckellef oldu\u011fu, iflas idaresini te\u015fkil edenlerin kusurlar\u0131ndan ileri gelen zarardan sorumlu olduklar\u0131 kurala ba\u011flanm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

Masan\u0131n kanuni temsilcisi iflas idaresi oldu\u011funa g\u00f6re katma de\u011fer vergisi beyannamesini verme y\u00fck\u00fcml\u00fcl\u00fc\u011f\u00fc de iflas idaresine aittir. \u0130flas kapand\u0131ktan ve \u015firketin ticaret sicilinde kayd\u0131 silindikten sonra iflas idaresine ait olan bu m\u00fckellefiyetin \u015firket taraf\u0131ndan yerine getirilece\u011finin kabul\u00fc m\u00fcmk\u00fcn de\u011fildir.[9]<\/p>\n

\u00d6RNEK: <\/strong><\/p>\n

01.06.2015 tarihli karar\u0131 ile \u015firketin iflas\u0131na karar verildi\u011fi, \u0130cra M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcn\u00fcn 08.03.2017 g\u00fcnl\u00fc iflas yaz\u0131s\u0131na dayan\u0131larak iflas\u0131n kapand\u0131\u011f\u0131 ve ayn\u0131 tarihte ticaret sicil kayd\u0131n\u0131n silindi\u011fi, bu durumun vergi dairesince \u015firket ortaklar\u0131ndan biri nezdinde yap\u0131lan yoklama ile tespit edildi\u011fi anla\u015f\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

Vergi M\u00fcfetti\u015fi taraf\u0131ndan yap\u0131lan incelemeye istinaden hesaplanan \u00f6zel usuls\u00fczl\u00fck cezas\u0131 kimin ad\u0131na kesilecek ve kime tebli\u011f edilecektir?<\/p>\n

\u015eirket hakk\u0131nda iflas karar\u0131n\u0131n verildi\u011fi tarih olan 01.06.2015 tarihi ile iflas\u0131n kapand\u0131\u011f\u0131 tarih olan 08.03.2017 tarihleri aras\u0131nda kanuni temsilci konumunda iflas masas\u0131 oldu\u011fundan ceza, iflas masas\u0131 ad\u0131na kesilecek ve tebli\u011f i\u015flemi yap\u0131lacakt\u0131r. Dolay\u0131s\u0131yla iflas\u0131n kapanmas\u0131 ve ticaret sicilinde de kayd\u0131n\u0131n silinmesi nedeniyle \u015firket ad\u0131na ihbarname d\u00fczenlenemez ve tebli\u011f i\u015flemi yap\u0131lamaz.<\/p>\n

2.7. \u0130flas\u0131n Kald\u0131r\u0131lmas\u0131 Durumunda Temsil ve Tebli\u011f \u0130\u015flemleri <\/strong><\/p>\n

\u0130cra \u0130flas Kanununun 166\u2019nc\u0131 maddesinde, iflas karar\u0131n\u0131n iflas dairesine bildirilece\u011fi, dairenin karar\u0131 kendili\u011finden ve derhal tapuya, ticaret sicili memurlu\u011funa, g\u00fcmr\u00fck ve posta idarelerine, mahalli ticaret odalar\u0131na, sanayi odalar\u0131na, borsalara ve di\u011fer laz\u0131m gelenlere bildirmekle beraber ilan edece\u011fi, iflas\u0131n kapand\u0131\u011f\u0131 veya kald\u0131r\u0131ld\u0131\u011f\u0131nda ayn\u0131 suretle bildirilece\u011fi ve ilan edilece\u011fi belirtilmi\u015ftir.<\/p>\n

Ayn\u0131 Kanunun devam\u0131 182\u2019nci maddesinde, bor\u00e7lunun b\u00fct\u00fcn alacakl\u0131lar\u0131n\u0131n taleplerini geri ald\u0131klar\u0131n\u0131 veya tekmil alacaklar\u0131n itfa olundu\u011fu hakk\u0131nda bir vesika g\u00f6sterir veya akdolunan konkordato tasdik edilirse mahkemenin iflas\u0131n kalkmas\u0131na ve bor\u00e7lunun serbest\u00e7e tasarrufu i\u00e7in mallar\u0131n kendisine iadesine karar verece\u011fi a\u00e7\u0131klanm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

\u0130flas\u0131n kalkmas\u0131na, alacak hakk\u0131ndaki taleplerin kayd\u0131 muayyen m\u00fcddetin bitmesinden iflas\u0131n kapanmas\u0131na kadar karar verilece\u011fi, iflas\u0131n kald\u0131r\u0131ld\u0131\u011f\u0131 tarihin ilan edilece\u011fi, 184. maddesinde, iflas\u0131n a\u00e7\u0131ld\u0131\u011f\u0131 m\u00fcflisin haczi kabil b\u00fct\u00fcn mallar\u0131n\u0131n hangi yerde bulunursa bulunsun bir masa te\u015fkil edece\u011fi ve alacaklar\u0131n \u00f6denmesine tahsis olunaca\u011f\u0131, iflas\u0131n kapanmas\u0131na kadar m\u00fcflisin uhdesine ge\u00e7en mallar\u0131n masaya girece\u011fi, m\u00fcflis nam\u0131na gelen mektuplar\u0131n iflas idaresi taraf\u0131ndan a\u00e7\u0131laca\u011f\u0131 ve sair mevrudelerin de masaya g\u00f6nderilmesinin posta idaresine bildirilece\u011fi, 191\u2019nci maddesinde ise, bor\u00e7lunun iflas a\u00e7\u0131ld\u0131ktan sonra masaya ait mallar \u00fczerinde her t\u00fcrl\u00fc tasarrufunun alacakl\u0131lara kar\u015f\u0131 h\u00fck\u00fcms\u00fcz oldu\u011fu h\u00fckme ba\u011flanm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

\u00d6RNEK: <\/strong><\/p>\n

\u015eirketin 14.05.2002 tarihinde iflas\u0131na karar verilmi\u015f ancak daha sonra 20.06.2017 tarihinde ise \u015firketin iflas\u0131 kald\u0131r\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. 2004- 2017 y\u0131llar\u0131na ili\u015fkin tahakkuk ettirilen emlak vergisi ile hesaplanan gecikme faizinin tahsili i\u00e7in d\u00fczenlenen \u00f6deme emri 22.6.2017 tarihinde \u015firkete tebli\u011f edilmi\u015ftir? Yap\u0131lan i\u015flem do\u011fru mudur?<\/p>\n

\u0130cra \u0130flas Kanunu h\u00fck\u00fcmleri gere\u011fince, iflas\u0131na karar verilmi\u015f \u015firketin yetkilerinin tamam\u0131 iflas idaresine ge\u00e7ti\u011finden, kamu idarelerinin b\u00fct\u00fcn taleplerinin iflas idaresine yap\u0131lmas\u0131 gerekmektedir[10]. Bu itibarla, \u015firketin 14.05.2002 tarihinde iflas\u0131na karar verildi\u011fi ve 20.06.2017 tarihinde iflas\u0131n kald\u0131r\u0131ld\u0131\u011f\u0131 tarihler aras\u0131nda, kamu idarelerince her t\u00fcrl\u00fc tebligat\u0131n iflas idaresine yap\u0131lmas\u0131 gerekmektedir. Bu nedenle ilgili d\u00f6nem emlak vergilerinin \u015firketten istenilmesi do\u011fru de\u011fildir.<\/p>\n

3. SONU\u00c7<\/strong><\/p>\n

\u0130flas, \u015firketlerin ekonomik olarak acziyet i\u00e7erisinde bulunmas\u0131n\u0131 ifade eder. Bu durumda alacakl\u0131lar\u0131n haklar\u0131n\u0131n korunmas\u0131 i\u00e7in daha adil ve ba\u011f\u0131ms\u0131z bir y\u00f6netime ihtiya\u00e7 bulunmaktad\u0131r.<\/p>\n

Bu nedenle iflas halindeki \u015firketlerin temsili ve idaresi \u015firket y\u00f6netiminden al\u0131narak iflas idaresine ge\u00e7mektedir. Bu s\u00fcre\u00e7te;<\/p>\n

    \n
  • \u0130flas a\u00e7\u0131ld\u0131\u011f\u0131 zamanda m\u00fcflisin haczi kabil b\u00fct\u00fcn mallar\u0131 hangi yerde bulunursa bulunsun bir masada ele al\u0131n\u0131r,<\/li>\n
  • \u0130flas\u0131n kapanmas\u0131na kadar m\u00fcflisin uhdesine ge\u00e7en mallar \u015firketin tasarrufundan al\u0131narak masaya aktar\u0131l\u0131r,<\/li>\n
  • Bor\u00e7lunun iflas a\u00e7\u0131ld\u0131ktan sonra masaya ait mallar \u00fczerinde her t\u00fcrl\u00fc tasarrufu alacakl\u0131lara kar\u015f\u0131 h\u00fck\u00fcms\u00fcz kal\u0131r,<\/li>\n
  • Masan\u0131n kanuni m\u00fcmessili iflas idaresi oldu\u011fundan temsile yetkili tek organd\u0131r. Bu nedenle Ticaret Mahkemesinin iflas karar\u0131 verdi\u011fi tarihten iflas muamelelerinin sona erdi\u011fi tarihe kadar vergilemeye ili\u015fkin \u00f6dev ve sorumluluklar iflas idaresi taraf\u0131ndan yerine getirilir,<\/li>\n
  • \u0130flas halindeki \u015firketler i\u00e7in tasfiye h\u00fck\u00fcmleri uygulan\u0131r. Bu nedenle tasfiyeden \u00f6nceki d\u00f6nemler i\u00e7in \u015firket kanuni temsilcilerinin temsil ve sorumlulu\u011fu devam eder.<\/li>\n<\/ul>\n
    <\/i><\/span><\/div>\n

    [1] B\u00fcy\u00fck M\u00fckellefler Vergi Dairesi Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n 11.04.2014 tarih ve 64597866-105[323-2014]-46 say\u0131l\u0131 \u00d6zelgesi<\/p>\n

    [2] Dan\u0131\u015ftay 7. Dairesinin 06.03.2007 tarih ve Esas No: 2006\/2103, Karar No: 2007\/873<\/p>\n

    [3] Dan\u0131\u015ftay 9. Dairenin 22.6.2010 tarih ve Esas No: 2008\/1641, Karar No: 2010\/3259<\/p>\n

    [4] \u0130stanbul Vergi Dairesi Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n 08.09.2016 tarih ve 11395140-105[323-2015\/VUK-1-19647]-135648 \u00d6zelgesi<\/p>\n

    [5] \u0130stanbul Vergi Dairesi Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n 09.04.2007 Tarih ve B.07.1.G\u0130B.4.34.19.02\/VUK-1\/323-12799 Say\u0131l\u0131 \u00d6zelgesi<\/p>\n

    [6] \u0130stanbul Vergi Dairesi Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n 02.04.2013 tarih ve 11395140-105[M\u00fck 257-2012\/VUK-1 say\u0131l\u0131 \u00d6zelgesi<\/p>\n

    [7] Dan\u0131\u015ftay 3. Dairesinin 11.10.1994 tarih ve Esas No: 1993\/3067 ve Karar No: 1994\/3120<\/p>\n

    [8] \u0130stanbul Vergi Dairesi Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n 28.01.2013 tarih ve 39044742-KDV 41-99 say\u0131l\u0131 \u00d6zelgesi<\/p>\n

    [9] Vergi Dava Daireleri Genel Kurulu\u2019nun 8.10.1999 tarih ve Esas No: 1999\/43, Karar No: 1999\/418<\/p>\n

    [10] Dan\u0131\u015ftay 9. Dairesinin 13.03.20108 tarih ve Esas No: 2006\/2550, Karar No: 2008\/1271<\/p>\n

    \n
    \n
    \n
    \t\t\t\t\t \t\t \t<\/div><\/div><\/div><\/div>\n
    \n
    \n
    \n
    \n
    <\/div><\/div><\/div><\/div><\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    \u0130flas Eden \u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\u0131 Muharrem \u00d6ZDEM\u0130R Yeminli Mali M\u00fc\u015favir m.ozdemir@vdd.com.tr Suzan YILDIRIM SMMM 1. G\u0130R\u0130\u015e \u015eirketler, ticari faaliyetlerinde ba\u015far\u0131l\u0131 olmak, uzun y\u0131llar hayatiyetini devam ettirmek ve k\u00e2r elde etmek amac\u0131yla kurulurlar. Muhasebenin s\u00fcreklilik kavram\u0131 da bunu destekler niteliktedir. Bu kavram, s\u0131n\u0131rs\u0131z kabul edilen \u00f6mr\u00fcn belirli d\u00f6nemler halinde varl\u0131\u011f\u0131n\u0131 ve muhasebele\u015ftirilmesini \u00f6ng\u00f6r\u00fcr. Ancak…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[39],"tags":[],"yoast_head":"\n\u0130flas Eden \u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\u0131 – Muharrem \u00d6ZDEM\u0130R, YMM - Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"tr_TR\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"\u0130flas Eden \u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\u0131 – Muharrem \u00d6ZDEM\u0130R, YMM - Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"\u0130flas Eden \u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\u0131 Muharrem \u00d6ZDEM\u0130R Yeminli Mali M\u00fc\u015favir m.ozdemir@vdd.com.tr Suzan YILDIRIM SMMM 1. G\u0130R\u0130\u015e \u015eirketler, ticari faaliyetlerinde ba\u015far\u0131l\u0131 olmak, uzun y\u0131llar hayatiyetini devam ettirmek ve k\u00e2r elde etmek amac\u0131yla kurulurlar. Muhasebenin s\u00fcreklilik kavram\u0131 da bunu destekler niteliktedir. Bu kavram, s\u0131n\u0131rs\u0131z kabul edilen \u00f6mr\u00fcn belirli d\u00f6nemler halinde varl\u0131\u011f\u0131n\u0131 ve muhasebele\u015ftirilmesini \u00f6ng\u00f6r\u00fcr. Ancak…\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2018-01-08T07:00:07+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Tahmini okuma s\u00fcresi\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"17 dakika\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/\",\"name\":\"Ba\\u015fta\\u015f Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"description\":\"E\\u011fitim & Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/?s={search_term_string}\",\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"tr\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/#webpage\",\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/\",\"name\":\"\\u0130flas Eden \\u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\\u0131 – Muharrem \\u00d6ZDEM\\u0130R, YMM - Ba\\u015fta\\u015f Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#website\"},\"datePublished\":\"2018-01-08T07:00:07+00:00\",\"dateModified\":\"2018-01-08T07:00:07+00:00\",\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#\/schema\/person\/d7e4ce2fe1ac850ce8aacaaddae312ef\"},\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"tr\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/01\/yayinlarimiz\/makale\/iflas-eden-sirketlerin-temsili-ve-vergisel-sorumluluklari-muharrem-ozdemir-ymm\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Anasayfa\",\"item\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"\\u0130flas Eden \\u015eirketlerin Temsili ve Vergisel Sorumluluklar\\u0131 – Muharrem \\u00d6ZDEM\\u0130R, YMM\"}]},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#\/schema\/person\/d7e4ce2fe1ac850ce8aacaaddae312ef\",\"name\":\"Selin Kepceler\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#personlogo\",\"inLanguage\":\"tr\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/84c6600299aec711ae9181b605367c12?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/84c6600299aec711ae9181b605367c12?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"Selin Kepceler\"},\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/author\/selin-kepceler\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3420"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3420"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3420\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3420"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3420"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3420"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}