{"id":3520,"date":"2018-08-17T10:30:09","date_gmt":"2018-08-17T07:30:09","guid":{"rendered":"http:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/haber\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/"},"modified":"2018-08-17T10:30:09","modified_gmt":"2018-08-17T07:30:09","slug":"ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/","title":{"rendered":"\u0130htiya\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\u00fczenlemeler – Emrah AYG\u00dcL, YMM"},"content":{"rendered":"

\u0130htiya\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\u00fczenlemeler<\/strong><\/p>\n

<\/span>Emrah AYG\u00dcL<\/strong>
Yeminli Mali M\u00fc\u015favir
Ba\u011f\u0131ms\u0131z Denet\u00e7i
emrah.aygul@erisymm.com <\/p>\n

\/\/ < ![CDATA[ \/\/ < ![CDATA[ (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); \/\/ ]]><\/div>\n

0- Giri\u015f<\/strong><\/p>\n

Bireyleri ve i\u015fletmeleri ilgilendiren yasal d\u00fczenlemelerin g\u00fcn\u00fcn ko\u015fullar\u0131na uygun, di\u011fer yasal d\u00fczenlemelerle uyumlu, anla\u015f\u0131labilir ve adil olmas\u0131 istenen bir durumdur. Ticaret hukuku, vergi hukuku ve sosyal g\u00fcvenlik hukuku ba\u011flam\u0131nda y\u00fcr\u00fcrl\u00fc\u011fe girmesini temenni etti\u011fimiz kimi d\u00fczenlemeleri bu yaz\u0131da ele ald\u0131k.<\/p>\n

1- \u015eirket Lehine \u00dczerinde \u0130potek Bulunan Gayrimenkullerin \u015eirkete Ayni Sermaye Olarak Konulmas\u0131n\u0131n \u00d6n\u00fc A\u00e7\u0131lmal\u0131d\u0131r<\/strong><\/p>\n

\u015eirketlerin finansman ihtiyac\u0131nda, \u015firket ortaklar\u0131 veya \u00fc\u00e7\u00fcnc\u00fc ki\u015filere ait ta\u015f\u0131nmazlar \u015firket taraf\u0131ndan kullan\u0131lan krediler i\u00e7in teminat olarak g\u00f6sterilebilmektedir.<\/p>\n

Di\u011fer yandan \u015firketlerin s\u00fcreklili\u011finin \u00f6l\u00e7\u00fclmesinde sermayenin b\u00fcy\u00fck \u00f6nemi bulunmaktad\u0131r. Nitekim T\u00fcrk Ticaret Kanununun<\/span><\/strong><\/span> 376\/2. maddesi uyar\u0131nca son y\u0131ll\u0131k bilan\u00e7oya g\u00f6re, sermaye ile kanuni yedek ak\u00e7eler toplam\u0131n\u0131n \u00fc\u00e7te ikisinin zarar sebebiyle kar\u015f\u0131l\u0131ks\u0131z kald\u0131\u011f\u0131 anla\u015f\u0131ld\u0131\u011f\u0131 takdirde, derh\u00e2l toplant\u0131ya \u00e7a\u011fr\u0131lan genel kurul, sermayenin \u00fc\u00e7te biri ile yetinme veya sermayenin tamamlanmas\u0131na karar vermedi\u011fi takdirde \u015firket kendili\u011finden sona erer.<\/p>\n

Sermayenin g\u00fc\u00e7lendirilmesi ortaklar\u0131n nakdi ya da ayni olarak \u015firkete kaynak koymalar\u0131 ile m\u00fcmk\u00fcn olabilmektedir. Ancak bu a\u015famada ortaklar\u0131n ta\u015f\u0131nmazlar\u0131 \u00fczerinde \u015firket lehine ipotek vb. tedbir var ise bu ta\u015f\u0131nmazlar mevcut yasal d\u00fczenlemelere g\u00f6re ayni sermaye olarak \u015firkete konulamamaktad\u0131r.<\/p>\n

T\u00fcrk Ticaret Kanununun 342. Maddesi bu yasa\u011f\u0131 \u015fu \u015fekilde ifade etmektedir. \u201c\u00dczerlerinde s\u0131n\u0131rl\u0131 ayni bir hak, haciz ve tedbir bulunmayan, nakden de\u011ferlendirilebilen ve devrolunabilen, fikr\u00ee m\u00fclkiyet haklar\u0131 ile sanal ortamlar da d\u00e2hil, malvarl\u0131\u011f\u0131 unsurlar\u0131 ayni sermaye olarak konulabilir. Hizmet edimleri, ki\u015fisel emek, ticari itibar ve vadesi gelmemi\u015f alacaklar sermaye olamaz.\u201d<\/em><\/p>\n

Bu konuda bir de\u011fi\u015fiklik haz\u0131rl\u0131\u011f\u0131 oldu\u011fu bilinmektedir. Yap\u0131lacak yasal d\u00fczenleme ile \u015firket orta\u011f\u0131 veya \u00fc\u00e7\u00fcnc\u00fc ki\u015fiye ait olup \u015firketin kredi kullanabilmesi ad\u0131na \u00fczerinde ipotek tesis edilen ta\u015f\u0131nmazlar\u0131n, \u015firket sermayesinin korunmas\u0131 ilkesine halel getirmeden ipotek alacakl\u0131s\u0131n\u0131n muvafakatiyle \u015firkete ayni sermaye olarak konulabilmesine imk\u00e2n tan\u0131nmas\u0131 uygun olacakt\u0131r.<\/p>\n

2- Ticaret \u015eirketlerinde Ola\u011fan Genel Kurul Toplant\u0131 Tarihi Yeniden Belirlenmelidir<\/strong><\/p>\n

T\u00fcrk Ticaret Kanununun 409 ve 617. maddeleri uyar\u0131nca \u015firketlerde ola\u011fan genel \u00a0kurul toplant\u0131s\u0131 her faaliyet d\u00f6nemi sonundan itibaren \u00fc\u00e7 ay i\u00e7inde yap\u0131l\u0131r.\u00a0 Bu toplant\u0131larda, organlar\u0131n se\u00e7imine, finansal tablolara, y\u00f6netim kurulunun y\u0131ll\u0131k raporuna, k\u00e2r\u0131n kullan\u0131m \u015fekline, da\u011f\u0131t\u0131lacak k\u00e2r ve kazan\u00e7 paylar\u0131n\u0131n oranlar\u0131n\u0131n belirlenmesine, y\u00f6netim kurulu \u00fcyelerinin ibralar\u0131 ile faaliyet d\u00f6nemini ilgilendiren ve gerekli g\u00f6r\u00fclen di\u011fer konulara ili\u015fkin m\u00fczakereler yap\u0131l\u0131p, kararlar al\u0131nmaktad\u0131r.<\/p>\n

Kanuna g\u00f6re \u00f6rne\u011fin 31.12.2017 tarihinde biten hesap d\u00f6nemine ili\u015fkin ola\u011fan genel kurul toplant\u0131s\u0131 en ge\u00e7 31.03.2018 tarihinde yap\u0131lmal\u0131d\u0131r. Ancak bu tarihte finansal tablolar netle\u015fmemi\u015f olabilir. Nitekim y\u0131ll\u0131k beyanlar, hatta elektronik defter olu\u015fturma, imzalama ve berat y\u00fckleme s\u00fcreleri bu tarihten sonrad\u0131r.\u00a0 Hal b\u00f6yleyken bir de ba\u011f\u0131ms\u0131z denet\u00e7i raporlar\u0131n\u0131n haz\u0131rlanma tarihi genel kurul tarihine g\u00f6re belirlendi\u011finde ola\u011fan genel kurul tarihini belirleyen yasal d\u00fczenleme ger\u00e7eklerden kopmaktad\u0131r. Ba\u011f\u0131ms\u0131z Denetim Y\u00f6netmeli\u011fine g\u00f6re T\u00fcrk Ticaret Kanunu uyar\u0131nca yap\u0131lan denetimlerde denetim raporlar\u0131n\u0131n, denetimi yap\u0131lan finansal tablolar\u0131n ait oldu\u011fu hesap d\u00f6nemine ili\u015fkin ola\u011fan genel kurul toplant\u0131s\u0131ndan en az 20 g\u00fcn \u00f6nce ve her durumda an\u0131lan Kanunda ola\u011fan genel kurul toplant\u0131lar\u0131 i\u00e7in \u00f6ng\u00f6r\u00fclen azami s\u00fcrenin sonuna kadar denetlenen i\u015fletmenin y\u00f6netim organ\u0131na teslim edilmesi zorunludur.<\/p>\n

Bu konuda bir de\u011fi\u015fiklik haz\u0131rl\u0131\u011f\u0131 oldu\u011fu bilinmektedir. Yap\u0131lacak yasal d\u00fczenleme ile ola\u011fan genel kurul toplant\u0131lar\u0131n\u0131n makul ve mant\u0131kl\u0131 bir s\u00fcre i\u00e7erisinde yap\u0131lmas\u0131 sa\u011flanmal\u0131d\u0131r.<\/p>\n

\n
\n
\n
\t\t\t\t\t \t\t \t<\/div><\/div><\/div><\/div>\n

3- Enflasyon D\u00fczeltmesinin Uygulanmad\u0131\u011f\u0131 Enflasyonist D\u00f6nemlerde Sermayenin Vergilendirilmesine \u00d6nlem Al\u0131nmal\u0131d\u0131r<\/strong><\/p>\n

Enflasyonist ortamda zamanla anlamlar\u0131n\u0131 yitiren aktif k\u0131ymetlerin maliyet bedelleri \u00fczerinden ayr\u0131lan amortismanlar, olmas\u0131 gereken reel gider etkilerinin \u00e7ok alt\u0131nda bir etki yaparak\u00a0 reel olmayan parasal karlar\u0131n olu\u015fmas\u0131na neden olmaktad\u0131r. Gerek esas faaliyet konusu mallar\u0131n al\u0131m sat\u0131m\u0131nda, gerek uzun s\u00fcre \u00f6nce al\u0131nm\u0131\u015f ve halihaz\u0131r de\u011ferlerinin \u00e7ok alt\u0131nda maliyet bedelleriyle aktifte yer alan k\u0131ymetlerin sat\u0131lmas\u0131nda fiyat art\u0131\u015flar\u0131n\u0131n uzant\u0131s\u0131 olarak da fiktif karlar olu\u015fmakta ve olu\u015fan bu t\u00fcm fiktif karlar \u00fczerinden hesaplanan ve \u00f6denen vergiler ile da\u011f\u0131t\u0131lan karlar i\u015fletmelerin \u00f6zsermayelerini ve mali g\u00fc\u00e7lerini zay\u0131flatmaktad\u0131r.<\/p>\n

Vergi mevzuat\u0131m\u0131zda y\u00fcksek enflasyonun vergilendirmeye etkisini \u00f6nlemeye y\u00f6nelik d\u00fczenleme mevcuttur. \u201c Enflasyon d\u00fczeltmesi\u201d olarak nitelendirilen d\u00fczenleme Vergi Usul Kanununun M\u00fckerrer 298. maddesinde yer almaktad\u0131r.<\/strong><\/p>\n

D\u00fczenlemeye g\u00f6re kazan\u00e7lar\u0131n\u0131 bilan\u00e7o esas\u0131na g\u00f6re tespit eden gelir ve kurumlar vergisi m\u00fckellefleri fiyat endeksindeki art\u0131\u015f\u0131n, i\u00e7inde bulunulan d\u00f6nem dahil son \u00fc\u00e7 hesap d\u00f6neminde %100’den ve i\u00e7inde bulunulan hesap d\u00f6neminde % 10’dan fazla olmas\u0131 halinde mal\u00ee tablolar\u0131n\u0131 enflasyon d\u00fczeltmesine t\u00e2bi tutarlar. Enflasyon d\u00fczeltmesi uygulamas\u0131, her iki \u015fart\u0131n birlikte ger\u00e7ekle\u015fmemesi halinde sona erer.<\/p>\n

D\u00fczenleme fiyatlardaki genel art\u0131\u015f\u0131 dikkate ald\u0131\u011f\u0131ndan ve d\u00fczenlemenin uygulanmas\u0131 \u00e7ok y\u00fcksek enflasyon \u015fartlar\u0131na ba\u011fland\u0131\u011f\u0131ndan kimi y\u00f6nlerden zay\u0131fl\u0131k i\u00e7ermektedir.<\/p>\n

Cumhurba\u015fkan\u0131n\u0131n, maddede yer alan % 100 oran\u0131n\u0131 % 35’e kadar indirmeye veya tekrar kanun\u00ee seviyesine kadar y\u00fckseltmeye, % 10 oran\u0131n\u0131 ise % 25’e kadar \u00e7\u0131karmaya veya tekrar kanun\u00ee seviyesine kadar indirmeye yetkili olmas\u0131, Maliye Bakanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n m\u00fckellef veya meslek gruplar\u0131 ya da m\u00fckelleflerin aktif toplamlar\u0131 veya cirolar\u0131 itibar\u0131yla hangi t\u00fcr mal\u00ee tablolar\u0131n; enflasyon d\u00fczeltmesine t\u00e2bi tutulup tutulmayaca\u011f\u0131n\u0131 ve ge\u00e7ici vergi d\u00f6nemlerinde d\u00fczeltilip d\u00fczeltilmeyece\u011fini belirlemeye yetkili olmas\u0131 d\u00fczenlemeyi esnek k\u0131lmaktad\u0131r.<\/p>\n

S\u00f6z konusu yasa maddesindeki \u015fartlar olu\u015fmasa dahi g\u00fcn\u00fcm\u00fczde oldu\u011fu gibi i\u015fletmelerin, y\u00fcksek enflasyon dolay\u0131s\u0131yla fiktif kazan\u00e7lar\u0131 \u00fczerinden vergi vererek sermayeleri a\u015f\u0131nabilmektedir. Bu sorunun \u00e7\u00f6z\u00fcm\u00fc i\u00e7in enflasyon d\u00fczeltmesinin uygulanmad\u0131\u011f\u0131 d\u00f6nemlerde<\/strong> sekt\u00f6rel enflasyon dikkate al\u0131narak, sekt\u00f6r bazl\u0131 uygulama yap\u0131lmas\u0131, enflasyonun vergilendirmeye etkilerini k\u0131smen gideren yasal d\u00fczenlemelerin (bu d\u00fczenlemeler enflasyon d\u00fczeltmesi ile y\u00fcr\u00fcrl\u00fckten kalkm\u0131\u015ft\u0131) y\u00fcr\u00fcrl\u00fc\u011fe konmas\u0131 uygun olacakt\u0131r. Enflasyon d\u00fczeltmesi d\u00fczenlemesinin y\u00fcr\u00fcrl\u00fc\u011fe girmesi ile e\u015f zamanl\u0131 y\u00fcr\u00fcrl\u00fckten kalkan enflasyonun vergilendirmeye etkilerini k\u0131smen gideren yasal d\u00fczenlemeler; maliyet bedeli art\u0131r\u0131m\u0131, stoklar\u0131n LIFO y\u00f6ntemine g\u00f6re de\u011ferlendirilmesi ve yeniden de\u011ferleme m\u00fcesseseleridir.<\/p>\n

4- \u0130ndirimli Kurumlar Vergisinde Kazan\u00e7 Ayr\u0131m\u0131 Kald\u0131r\u0131larak Uygulama Sadele\u015ftirilmelidir<\/strong><\/p>\n

Kurumlar Vergisi Kanununun<\/span><\/strong><\/span>\u00a032\/A maddesinde\u00a0\u201c\u2026te\u015fvik belgesine ba\u011flanan\u00a0yat\u0131r\u0131mlardan elde edilen kazan\u00e7lar<\/strong>, yat\u0131r\u0131m\u0131n k\u0131smen veya tamamen i\u015fletilmesine ba\u015flan\u0131lan hesap d\u00f6neminden itibaren yat\u0131r\u0131ma katk\u0131 tutar\u0131na ula\u015f\u0131ncaya kadar indirimli oranlar \u00fczerinden kurumlar vergisine tabi tutulur.\u201d<\/em>\u00a0ifadesi yer almaktad\u0131r. D\u00fczenlemeye g\u00f6re esasen\u00a0\u201cyat\u0131r\u0131mlardan elde edilen kazan\u00e7\u201d<\/strong>\u00a0indirimli kurumlar vergisine tabidir.<\/p>\n

Yine ayn\u0131 Yasa maddesinin bir ba\u015fka bendinde\u00a0verilen yetkiye istinaden yay\u0131mlanan 2016\/9139<\/span> say\u0131l\u0131 Kararname ile 2012\/3305<\/span> say\u0131l\u0131 Kararnamede yap\u0131lan de\u011fi\u015fiklik uyar\u0131nca <\/strong>hesaplanacak yat\u0131r\u0131ma katk\u0131 tutar\u0131na mahsuben, ger\u00e7ekle\u015ftirilen yat\u0131r\u0131m harcamas\u0131 tutar\u0131n\u0131 a\u015fmamak ve toplam yat\u0131r\u0131ma katk\u0131 tutar\u0131n\u0131n y\u00fczde seksenini ge\u00e7memek \u00fczere yat\u0131r\u0131m d\u00f6neminde yat\u0131r\u0131mc\u0131n\u0131n di\u011fer faaliyetlerinden elde edilen kazan\u00e7lar\u0131na<\/strong> indirimli gelir veya kurumlar vergisi uygulanabilece\u011fi h\u00fck\u00fcm alt\u0131na al\u0131nm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

S\u00f6z konusu \u00f6zendirme \u00f6nleminde indirimli kurumlar vergisinin, iki farkl\u0131 kazan\u00e7 tan\u0131m\u0131na uygulanmas\u0131 karma\u015faya yol a\u00e7makta, \u00f6zendirmenin etkinli\u011fini azaltmaktad\u0131r. D\u00fczenlemenin sade ve etkin olmas\u0131 amac\u0131yla kazan\u00e7 ayr\u0131m\u0131n\u0131n kald\u0131r\u0131lmas\u0131 uygun olacakt\u0131r.<\/p>\n

5- Ger\u00e7ek Ki\u015fi Ortaklar A\u00e7\u0131s\u0131ndan Gayrimenkullerin Ticaret \u015eirketlerine Ayni Sermaye Olarak Konulmas\u0131 \u201cElden \u00c7\u0131karma\u201d Olarak Nitelendirilmemelidir<\/strong><\/p>\n

\u015eirketlerin sermayelerinin g\u00fc\u00e7l\u00fc olmas\u0131, \u00fclke ekonomisi a\u00e7\u0131s\u0131ndan \u00f6nem arz etmektedir. Bu a\u00e7\u0131dan bak\u0131ld\u0131\u011f\u0131nda \u015firket sermayelerinin g\u00fc\u00e7lendirilmesinin \u00f6n\u00fcndeki engellerin kald\u0131r\u0131lmas\u0131 ve g\u00fc\u00e7l\u00fc sermaye yap\u0131s\u0131n\u0131n \u00f6zendirilmesi \u00f6nem arz etmektedir.<\/p>\n

Gelir Vergisi Kanununun<\/span><\/strong><\/span> “De\u011fer Art\u0131\u015f\u0131 Kazan\u00e7lar\u0131” ba\u015fl\u0131kl\u0131 M\u00fckerrer 80 inci maddesinin birinci f\u0131kras\u0131n\u0131n (6) numaral\u0131 bendinde, iktisap \u015fekli ne olursa olsun (ivazs\u0131z olarak iktisap edilenler hari\u00e7) 70 inci maddenin birinci f\u0131kras\u0131n\u0131n (1), (2), (4) ve (7) numaral\u0131 bentlerinde yaz\u0131l\u0131 mal (ger\u00e7ek usulde vergiye tabi \u00e7ift\u00e7ilerin zirai istihsalde kulland\u0131klar\u0131 gayrimenkuller dahil) ve haklar\u0131n, iktisap tarihinden ba\u015flayarak (5615 say\u0131l\u0131 kanunun 5 inci maddesiyle de\u011fi\u015fen ibare Y\u00fcr\u00fcrl\u00fck; 1\/1\/2007 tarihinden ge\u00e7erli olmak \u00fczere 04.04.2007)\u00a0<\/strong>be\u015f y\u0131l i\u00e7inde elden \u00e7\u0131kar\u0131lmas\u0131ndan do\u011fan kazan\u00e7lar\u0131n (Kooperatiflerin ortaklar\u0131na bu s\u0131fatlar\u0131 dolay\u0131s\u0131yla tahsis ettikleri gayrimenkulleri tahsis tarihinde ortak taraf\u0131ndan sat\u0131n al\u0131nm\u0131\u015f say\u0131l\u0131r.) de\u011fer art\u0131\u015f kazanc\u0131 olarak vergiye tabi tutulaca\u011f\u0131 h\u00fck\u00fcm alt\u0131na al\u0131nm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

S\u00f6z konusu maddenin ikinci f\u0131kras\u0131nda, bu maddede ge\u00e7en “elden \u00e7\u0131karma” deyiminin, bu mal ve haklar\u0131n sat\u0131lmas\u0131, bir ivaz kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131nda devir ve temliki, trampa edilmesi, takas\u0131, kamula\u015ft\u0131r\u0131lmas\u0131, devletle\u015ftirilmesi, ticaret \u015firketlerine sermaye olarak konulmas\u0131n\u0131 ifade etti\u011fi belirtilmi\u015ftir.<\/p>\n

Yasal d\u00fczenleme dikkate al\u0131nd\u0131\u011f\u0131nda ger\u00e7ek ki\u015filerce 5 y\u0131ldan k\u0131sa s\u00fcreli elde tutulan gayrimenkullerin ayni sermaye olarak ticaret \u015firketine konulmas\u0131 i\u015flemi \u201cde\u011fer art\u0131\u015f kazanc\u0131\u201d kapsam\u0131nda vergiye tabi olabilecektir.<\/p>\n

Ger\u00e7ek ki\u015fi ortaklar\u0131n sahibi olduklar\u0131 gayrimenkulleri ticaret \u015firketlerine ayni sermaye olarak koymalar\u0131ndaki vergisel endi\u015felerin giderilmesi \u00f6nem arz etmektedir.<\/p>\n

5- Adi Ortakl\u0131klar\u0131n Sermaye \u015eirketine D\u00f6n\u00fc\u015ft\u00fcr\u00fclmesinin \u00d6n\u00fcndeki Engeller Kald\u0131r\u0131lmal\u0131d\u0131r<\/strong><\/p>\n

Adi ortakl\u0131klar, T\u00fcrk Bor\u00e7lar Kanununun<\/span><\/strong><\/span> 620 ve devam\u0131 maddelerinde d\u00fczenlenen bir ortakl\u0131k \u015feklidir. Kanunda, \u201cadi ortakl\u0131k s\u00f6zle\u015fmesi\u201d, iki ya da daha fazla ki\u015finin emeklerini ve mallar\u0131n\u0131 ortak bir amaca eri\u015fmek \u00fczere birle\u015ftirmeyi \u00fcstlendikleri s\u00f6zle\u015fme \u015feklinde tan\u0131mlanm\u0131\u015ft\u0131r.<\/p>\n

T\u00fcr de\u011fi\u015ftirme ise T\u00fcrk Ticaret Kanununun 180 ve devam\u0131 maddelerinde d\u00fczenlenmi\u015ftir. Kanunda bir \u015firketin hukuki \u015feklini de\u011fi\u015ftirebilece\u011fi, yeni t\u00fcre d\u00f6n\u00fc\u015ft\u00fcr\u00fclen \u015firketin eskisinin devam\u0131 olaca\u011f\u0131 belirtildikten sonra ge\u00e7erli t\u00fcr de\u011fi\u015fimleri a\u015fa\u011f\u0131daki gibi belirlenmi\u015ftir.<\/p>\n

a) Bir sermaye \u015firketi;<\/strong><\/p>\n

1- Ba\u015fka t\u00fcrde bir sermaye \u015firketine;<\/p>\n

2- Bir kooperatife;<\/p>\n

b) Bir kollektif \u015firket;<\/strong><\/p>\n

1- Bir sermaye \u015firketine;<\/p>\n

2- Bir kooperatife;<\/p>\n

3- Bir komandit \u015firkete;<\/p>\n

c) Bir komandit \u015firket;<\/strong><\/p>\n

1- Bir sermaye \u015firketine;<\/p>\n

2- Bir kooperatife;<\/p>\n

3- Bir kollektif \u015firkete;<\/p>\n

d) Bir kooperatif<\/strong> bir sermaye \u015firketine,<\/p>\n

d\u00f6n\u00fc\u015febilir.<\/p>\n

Kanunun 194\/2. maddesinde bir ticari i\u015fletmenin bir ticaret \u015firketine d\u00f6n\u00fc\u015fmesi h\u00e2linde 182 il\u00e2 193 \u00fcnc\u00fc maddelerin k\u0131yas yoluyla uygulanabilece\u011fi belirtilmi\u015ftir.<\/p>\n

Kanunun 11. maddesinde ise ticari i\u015fletme, \u201cesnaf i\u015fletmesi i\u00e7in \u00f6ng\u00f6r\u00fclen s\u0131n\u0131r\u0131 a\u015fan d\u00fczeyde gelir sa\u011flamay\u0131 hedef tutan faaliyetlerin devaml\u0131 ve\u00a0 ba\u011f\u0131ms\u0131z \u015fekilde y\u00fcr\u00fct\u00fcld\u00fc\u011f\u00fc i\u015fletme\u201d<\/em> \u015feklinde tan\u0131mlanm\u0131\u015ft\u0131r. Peki adi ortakl\u0131klar ticari i\u015fletme say\u0131l\u0131r m\u0131?<\/p>\n

Bu sorunun cevab\u0131 dolayl\u0131 da olsa kimi yasal d\u00fczenlemelerde verilmi\u015ftir. \u015e\u00f6yle ki, \u201cTicaret \u015eirketlerinin T\u00fczel Ki\u015fili\u011fi Bulunmayan Bir Ortakl\u0131k Yap\u0131s\u0131 \u0130le \u0130\u015flettikleri Ticari \u0130\u015fletmelerin Ticaret Siciline Tescili Hakk\u0131nda Tebli\u011f<\/span><\/strong><\/span>\u201d hem ba\u015fl\u0131\u011f\u0131nda hem de i\u00e7erisinde yer alan a\u00e7\u0131klamalarda \u201cT\u00fczel ki\u015fili\u011fi haiz ticaret \u015firketlerinin m\u00fc\u015ftereken belli bir amac\u0131 ger\u00e7ekle\u015ftirmek ve k\u00e2r elde etmek i\u00e7in kurduklar\u0131 ve m\u00fc\u015ftereken y\u00f6nettikleri t\u00fczel ki\u015fili\u011fi bulunmayan ortakl\u0131klar arac\u0131l\u0131\u011f\u0131yla i\u015fletilen ticar\u00ee i\u015fletmeler<\/strong> talep edilmesi h\u00e2linde ticaret siciline tescil edilir.\u201d<\/em> adi ortakl\u0131k bir ticari i\u015fletme olarak nitelendirilmi\u015ftir.<\/p>\n

Yasal d\u00fczenlemeler dikkate al\u0131nd\u0131\u011f\u0131nda adi ortakl\u0131klar\u0131n sermaye \u015firketine d\u00f6n\u00fc\u015fmesi m\u00fcmk\u00fcn g\u00f6r\u00fclmektedir.<\/p>\n

Kald\u0131 ki 7104 Say\u0131l\u0131 Kanun<\/span><\/strong><\/span> ile Katma De\u011fer Vergisi\u00a0 Kanununun<\/span><\/strong><\/span> 17 nci maddesinin (4) numaral\u0131 f\u0131kras\u0131n\u0131n (c) bendine yap\u0131lan ekleme ile kurumsalla\u015fman\u0131n te\u015fvik edilmesi amac\u0131yla, 193 say\u0131l\u0131 Gelir Vergisi Kanununun<\/span><\/strong><\/span> 81 inci maddesinin birinci f\u0131kras\u0131n\u0131n (2) numaral\u0131 bendinde say\u0131lan \u015fartlar\u0131 sa\u011flamak kayd\u0131yla adi ortakl\u0131klar\u0131n sermaye \u015firketine d\u00f6n\u00fc\u015fmesi i\u015flemleri KDV istisnas\u0131 kapsam\u0131na al\u0131nm\u0131\u015ft\u0131r. Bu d\u00fczenleme dahi t\u00fcr de\u011fi\u015fikli\u011finin m\u00fcmk\u00fcn oldu\u011funu ifade etmektedir.<\/p>\n

Yine \u0130stanbul Vergi Dairesi Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n adi ortakl\u0131\u011f\u0131n aktifinde kay\u0131tl\u0131 gayrimenkullerin bir anonim \u015firkete devri nedeniyle tapuda yap\u0131lacak devir i\u015flemlerinden har\u00e7 aran\u0131l\u0131p aran\u0131lmayaca\u011f\u0131 hususunda g\u00f6r\u00fc\u015f talebi \u00fczerine verdi\u011fi 21.06.2010 tarihli \u00f6zelgede, adi ortakl\u0131\u011f\u0131n, 193 say\u0131l\u0131 Gelir Vergisi Kanununun 81\/2 nci maddesinde \u00f6ng\u00f6r\u00fclen \u015fartlar dahilinde bir anonim \u015firkete aktif ve pasifiyle b\u00fct\u00fcn halinde devredilmesi halinde, bu durumun bahse\u00a0 konu anonim \u015firketin sermaye art\u0131r\u0131m\u0131 olarak de\u011ferlendirilerek devir\u00a0 s\u0131ras\u0131nda yap\u0131lacak\u00a0 i\u015flemlerin, 492 say\u0131l\u0131 Har\u00e7lar Kanununun<\/span><\/strong><\/span> 123 \u00fcnc\u00fc maddesi \u00e7er\u00e7evesinde tapu harc\u0131ndan istisna edilmesi gerekti\u011fi ifade edilmi\u015ftir.<\/p>\n

Ancak Bor\u00e7lar Kanununda d\u00fczenlenmi\u015f olan adi ortakl\u0131klar\u0131n devri ve nev’i de\u011fi\u015ftirmeleri ile ilgili olarak gerek Gelir Vergisi Kanununda gerekse Kurumlar Vergisi Kanununda herhangi bir d\u00fczenleme bulunmamaktad\u0131r. Bu sebeple adi ortakl\u0131\u011f\u0131n t\u00fcm aktif ve pasifiyle birlikte b\u00fct\u00fcn halinde bir sermaye \u015firketine devrolunmas\u0131 durumunda, mevcut adi ortakl\u0131k sona ermi\u015f olaca\u011f\u0131ndan, adi ortakl\u0131\u011f\u0131n devir i\u015fleminin gelir veya kurumlar vergisi h\u00fck\u00fcmlerine g\u00f6re vergi ertelemesi m\u00fcessesesinden yararlanmak suretiyle yap\u0131lmas\u0131 m\u00fcmk\u00fcn bulunmamaktad\u0131r. (Bursa Vergi Dairesi Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n 26.02.2016 tarihli \u00f6zelgesi) Adi ortakl\u0131klar\u0131n sermaye \u015firketlerine d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcm\u00fc i\u00e7in gelir ve kurumlar vergisi a\u00e7\u0131s\u0131ndan yasal d\u00fczenleme yap\u0131lmaz ise d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcm tarihinde varl\u0131klar\u0131n emsal bedel \u00fczerinden yeni kurulacak \u015firkete fatura edilmesi sorunu, d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcm\u00fcn \u00f6n\u00fcndeki en \u00f6nemli engeldir. Bu konuda d\u00f6n\u00fc\u015f\u00fcm\u00fc \u00f6zendirici yasal d\u00fczenleme yap\u0131lmas\u0131 uygun olacakt\u0131r.<\/p>\n

7- Vergiye Uyumlu M\u00fckelleflere Vergi \u0130ndiriminde Ge\u00e7 \u00d6deme ve Kesinle\u015fmemi\u015f Tarhiyatlar \u0130ndirime Engel Olmamal\u0131<\/strong><\/p>\n

Gelir Vergisi Kanununun M\u00fckerrer 121. maddesi uyar\u0131nca, ticari, zirai veya mesleki faaliyeti nedeniyle gelir vergisi m\u00fckellefi olanlar ile kurumlar vergisi m\u00fckelleflerinden (finans ve bankac\u0131l\u0131k sekt\u00f6rlerinde faaliyet g\u00f6sterenler, sigorta ve\u00a0reas\u00fcrans\u00a0\u015firketleri ile emeklilik \u015firketleri ve emeklilik yat\u0131r\u0131m fonlar\u0131 hari\u00e7 olmak \u00fczere), maddede belirtilen \u015fartlar\u0131 ta\u015f\u0131yanlar\u0131n y\u0131ll\u0131k gelir veya kurumlar vergisi beyannameleri \u00fczerinden hesaplanan verginin %5\u2019i, \u00f6denmesi gereken gelir veya kurumlar vergisinden indirilmektedir.<\/p>\n

S\u00f6z konusu indirimden faydalanabilmek i\u00e7in;<\/strong><\/p>\n

1- \u0130ndirimin hesaplanaca\u011f\u0131 beyannamenin ait oldu\u011fu y\u0131l ile bu y\u0131ldan \u00f6nceki son iki y\u0131la ait vergi beyannamelerinin kanuni s\u00fcresinde verilmi\u015f (Kanuni s\u00fcresinde verilen bir beyannameye ili\u015fkin olarak kanuni s\u00fcresinden sonra d\u00fczeltme amac\u0131yla veya pi\u015fmanl\u0131kla verilen beyannameler bu \u015fart\u0131n ihlali say\u0131lmaz.) ve bu beyannameler \u00fczerine tahakkuk eden vergilerin kanuni s\u00fcresinde \u00f6denmi\u015f olmas\u0131 (Her bir beyanname itibar\u0131yla 10 T\u00fcrk liras\u0131na kadar yap\u0131lan eksik \u00f6demeler bu \u015fart\u0131n ihlali say\u0131lmaz.),<\/p>\n

2- (1) numaral\u0131 bentte belirtilen s\u00fcre i\u00e7erisinde haklar\u0131nda beyana tabi vergi t\u00fcrleri itibar\u0131yla\u00a0ikmalen,\u00a0re\u2019sen\u00a0veya idarece yap\u0131lm\u0131\u015f bir tarhiyat bulunmamas\u0131 (Yap\u0131lan tarhiyatlar\u0131n kesinle\u015fmi\u015f yarg\u0131 kararlar\u0131yla veya 213 say\u0131l\u0131 Vergi Usul Kanununun uzla\u015fma ya da d\u00fczeltme h\u00fck\u00fcmlerine g\u00f6re tamamen ortadan kald\u0131r\u0131lm\u0131\u015f olmas\u0131 durumunda bu \u015fart ihlal edilmi\u015f say\u0131lmaz.),<\/p>\n

3- \u0130ndirimin hesaplanaca\u011f\u0131 beyannamenin verildi\u011fi tarih itibar\u0131yla vergi asl\u0131 (vergi cezalar\u0131 d\u00e2hil) 1.000 T\u00fcrk liras\u0131n\u0131n \u00fczerinde vadesi ge\u00e7mi\u015f borcunun bulunmamas\u0131,<\/p>\n

\u015fartt\u0131r.<\/p>\n

Kesinle\u015fmemi\u015f tarhiyatlar\u0131n indirimin reddine sebep olmas\u0131, yarg\u0131lama s\u00fcrerken m\u00fckellefin su\u00e7lu oldu\u011funun kabul\u00fcn\u00fc de beraberinde getirir ki bu durum Anayasa\u2019n\u0131n 38. maddesinde \u201cSu\u00e7lulu\u011fu h\u00fckmen sabit oluncaya kadar, kimse su\u00e7lu say\u0131lamaz.<\/em>\u201d \u015feklinde tarif edilen \u201cmasumiyet karinesine<\/em>\u201d ayk\u0131r\u0131d\u0131r.<\/p>\n

Di\u011fer bir husus da finansal durumu sebebiyle vergisini ge\u00e7 \u00f6deyen ve bu sebeple gecikme zamm\u0131na muhatap olan m\u00fckelleflerin, gecikme zamm\u0131 haricinde bir de indirimden mahrum olmas\u0131 durumudur. M\u00fckellef neticede \u00f6demesini yapm\u0131\u015f, gecikmeden dolay\u0131 \u0130darenin zarar\u0131n\u0131 tazmin etmi\u015ftir. Verginin s\u00fcresinde \u00f6denip \u00f6denmemesi m\u00fckellefin vergiye uyumunun belirlenmesinde \u00f6l\u00e7\u00fc olarak dikkate al\u0131nmamal\u0131d\u0131r. \u00d6nemli olan verginin \u00f6denmesidir. Nitekim ticari hayatta\u00a0 finansal ko\u015fullar sadece m\u00fckellefin kontrol\u00fcnde de\u011fildir.<\/p>\n

8- Birinci Temett\u00fc Da\u011f\u0131t\u0131m\u0131n\u0131n Zorunlu Olup Olmad\u0131\u011f\u0131 Konusundaki Teredd\u00fct Giderilmelidir<\/strong><\/p>\n

T\u00fcrk Ticaret Kanununun 519. Maddesinde yer alan;<\/p>\n

\u201c(1) Y\u0131ll\u0131k k\u00e2r\u0131n y\u00fczde be\u015fi, \u00f6denmi\u015f sermayenin y\u00fczde yirmisine ula\u015f\u0131ncaya kadar genel kanuni yedek ak\u00e7eye ayr\u0131l\u0131r. <\/em><\/p>\n

(2) Birinci f\u0131kradaki s\u0131n\u0131ra ula\u015f\u0131ld\u0131ktan sonra da;<\/em><\/p>\n

a) Yeni paylar\u0131n \u00e7\u0131kar\u0131lmas\u0131 dolay\u0131s\u0131yla sa\u011flanan primin, \u00e7\u0131kar\u0131lma giderleri, itfa kar\u015f\u0131l\u0131klar\u0131 ve hay\u0131r ama\u00e7l\u0131 \u00f6demeler i\u00e7in kullan\u0131lmam\u0131\u015f bulunan k\u0131sm\u0131,<\/em><\/p>\n

b) Iskat sebebiyle iptal edilen pay senetlerinin bedeli i\u00e7in \u00f6denmi\u015f olan tutardan, bunlar\u0131n yerine verilecek yeni senetlerin \u00e7\u0131kar\u0131lma giderlerinin d\u00fc\u015f\u00fclmesinden sonra kalan k\u0131sm\u0131,<\/em><\/p>\n

c) Pay sahiplerine y\u00fczde be\u015f oran\u0131nda k\u00e2r pay\u0131 \u00f6dendikten sonra<\/strong>, k\u00e2rdan pay alacak ki\u015filere da\u011f\u0131t\u0131lacak toplam tutar\u0131n y\u00fczde onu,<\/em><\/p>\n

genel kanuni yedek ak\u00e7eye eklenir.\u201d<\/em><\/p>\n

h\u00fckm\u00fcndeki \u201cPay sahiplerine y\u00fczde be\u015f oran\u0131nda k\u00e2r pay\u0131 \u00f6dendikten sonra<\/em>\u201d ifadesi, birinci temett\u00fc olarak ifade edilen %5 oran\u0131ndaki kar pay\u0131n\u0131n da\u011f\u0131t\u0131lmas\u0131n\u0131n zorunlu oldu\u011fu y\u00f6n\u00fcnde yorumland\u0131\u011f\u0131 gibi ifadeye ra\u011fmen zorunluluk bulunmad\u0131\u011f\u0131 \u015feklinde de g\u00f6r\u00fc\u015fler vard\u0131r.<\/p>\n

Konu hakk\u0131nda teredd\u00fctlerin giderilmesi i\u00e7in yasal d\u00fczenlemeye ihtiya\u00e7 bulunmaktad\u0131r.<\/p>\n

9- T\u00fcrkiye\u2019de Bulunan Ev Han\u0131mlar\u0131 da Sigorta Bor\u00e7lanmas\u0131 Yapabilmeli \u2013 \u0130ste\u011fe Ba\u011fl\u0131 Sigortal\u0131lara da D\u00fczenli \u00d6demede \u0130ndirim Getirilmelidir<\/strong><\/p>\n

Vatanda\u015flar aras\u0131nda adalet i\u00e7in yurtd\u0131\u015f\u0131nda ev han\u0131ml\u0131\u011f\u0131nda ge\u00e7en s\u00fcreler nas\u0131l bor\u00e7lan\u0131labiliyorsa yurt i\u00e7indeki ev han\u0131mlar\u0131 da sigorta bor\u00e7lanmas\u0131 yapabilmelidirler. 3201 Say\u0131l\u0131 Kanun<\/span><\/strong><\/span> uyar\u0131nca T\u00fcrk vatanda\u015flar\u0131 ile do\u011fumla T\u00fcrk vatanda\u015f\u0131 olup da \u00e7\u0131kma izni almak suretiyle T\u00fcrk vatanda\u015fl\u0131\u011f\u0131n\u0131 kaybedenlerin on sekiz ya\u015f\u0131n\u0131 doldurduktan sonra T\u00fcrk vatanda\u015f\u0131 olarak yurt d\u0131\u015f\u0131nda ge\u00e7en ve belgelendirilen sigortal\u0131l\u0131k s\u00fcreleri ve bu s\u00fcreleri aras\u0131nda veya sonunda her birinde bir y\u0131la kadar olan i\u015fsizlik s\u00fcreleri ile yurt d\u0131\u015f\u0131nda ev kad\u0131n\u0131 olarak ge\u00e7en s\u00fcreleri, bu Kanunda belirtilen sosyal g\u00fcvenlik kurulu\u015flar\u0131na prim \u00f6denmemi\u015f olmas\u0131 ve istekleri h\u00e2linde, bu Kanun h\u00fck\u00fcmlerine g\u00f6re sosyal g\u00fcvenlikleri bak\u0131m\u0131ndan de\u011ferlendirilir. Benzer bir d\u00fczenlemenin yurt i\u00e7indeki ev han\u0131mlar\u0131 i\u00e7in de bir an \u00f6nce yap\u0131lmas\u0131 adaletin tesisi i\u00e7in elzemdir.<\/p>\n

Di\u011fer bir konu sigorta primini d\u00fczenli \u00f6deyenlere yap\u0131lan 5 puanl\u0131k indirimdir. Bundan i\u015fverenler, zorunlu 4-b (<\/em>eski ad\u0131yla\u00a0BA\u011e-KUR)<\/em> kapsam\u0131nda olanlar yararlanabilirken nas\u0131l olduysa iste\u011fe ba\u011fl\u0131 sigortal\u0131lar unutulmu\u015ftur. Adaletin tesisi i\u00e7in iste\u011fe ba\u011fl\u0131 sigortal\u0131lar i\u00e7in de ayn\u0131 indirim getirilmelidir.<\/p>\n

\n
\n
\t\t \t\t<\/div><\/div><\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u0130htiya\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\u00fczenlemeler Emrah AYG\u00dcL Yeminli Mali M\u00fc\u015favir Ba\u011f\u0131ms\u0131z Denet\u00e7i emrah.aygul@erisymm.com \/\/ < ![CDATA[ \/\/ < ![CDATA[ (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); \/\/ ]]> 0- Giri\u015f Bireyleri ve i\u015fletmeleri ilgilendiren yasal d\u00fczenlemelerin g\u00fcn\u00fcn ko\u015fullar\u0131na uygun, di\u011fer yasal d\u00fczenlemelerle uyumlu, anla\u015f\u0131labilir ve adil olmas\u0131 istenen bir durumdur. Ticaret hukuku, vergi hukuku ve sosyal g\u00fcvenlik…\n<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[39],"tags":[],"yoast_head":"\n\u0130htiya\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\u00fczenlemeler – Emrah AYG\u00dcL, YMM - Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"tr_TR\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"\u0130htiya\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\u00fczenlemeler – Emrah AYG\u00dcL, YMM - Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"\u0130htiya\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\u00fczenlemeler Emrah AYG\u00dcL Yeminli Mali M\u00fc\u015favir Ba\u011f\u0131ms\u0131z Denet\u00e7i emrah.aygul@erisymm.com \/\/ < ![CDATA[ \/\/ < ![CDATA[ (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); \/\/ ]]> 0- Giri\u015f Bireyleri ve i\u015fletmeleri ilgilendiren yasal d\u00fczenlemelerin g\u00fcn\u00fcn ko\u015fullar\u0131na uygun, di\u011fer yasal d\u00fczenlemelerle uyumlu, anla\u015f\u0131labilir ve adil olmas\u0131 istenen bir durumdur. Ticaret hukuku, vergi hukuku ve sosyal g\u00fcvenlik…\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Ba\u015fta\u015f Dan\u0131\u015fmanl\u0131k\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2018-08-17T07:30:09+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Tahmini okuma s\u00fcresi\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"17 dakika\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/\",\"name\":\"Ba\\u015fta\\u015f Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"description\":\"E\\u011fitim & Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/?s={search_term_string}\",\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"tr\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/#webpage\",\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/\",\"name\":\"\\u0130htiya\\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\\u00fczenlemeler – Emrah AYG\\u00dcL, YMM - Ba\\u015fta\\u015f Dan\\u0131\\u015fmanl\\u0131k\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#website\"},\"datePublished\":\"2018-08-17T07:30:09+00:00\",\"dateModified\":\"2018-08-17T07:30:09+00:00\",\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#\/schema\/person\/d7e4ce2fe1ac850ce8aacaaddae312ef\"},\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"tr\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/2018\/08\/yayinlarimiz\/makale\/ihtiyac-duyulan-kimi-yasal-duzenlemeler-emrah-aygul-ymm\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Anasayfa\",\"item\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"\\u0130htiya\\u00e7 Duyulan Kimi Yasal D\\u00fczenlemeler – Emrah AYG\\u00dcL, YMM\"}]},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#\/schema\/person\/d7e4ce2fe1ac850ce8aacaaddae312ef\",\"name\":\"Selin Kepceler\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/#personlogo\",\"inLanguage\":\"tr\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/84c6600299aec711ae9181b605367c12?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/84c6600299aec711ae9181b605367c12?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"Selin Kepceler\"},\"url\":\"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/author\/selin-kepceler\/\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3520"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3520"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3520\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3520"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3520"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.bastasdanismanlik.com.tr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3520"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}